Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Omylem jsem dvakrát podepsal smlouvu přes výběrové řízení.První v 5/2018 a druhou 2/2018.Dodavatel od 3.2.se představil.První dodavatel Utylis Energie s.r.o mě poslal doklady s tím,že je náš dodavatel z výběrového řízení a v dokladech byla odběrná doba plyna zaznačena na 5 let - bez mého vědomí.Pak se už neozval až v prosinci 2018,že jsm nezpolupracoval a mám zaplatit Smluvní pokutu 4 tisíce Kč,které jsem po dohodě s Utylis Energie s.r.o
zaplatil ve dvou termínech.
Je smlouva po zaplacení Smluvní pokuty platná a nebo musím smlouvu vypovědět a současně zrušit plnou moc?
Děkuji za odpověď, Jurásek Jiří.
- bez dohody zadali 5 let odběrového období,- podpis smlouvy korespondenčně,- od podpisu nekomunikovali se mnou,
Je po zaplacení smluvní pokuty ukončena smlouva?Je nutné ještě vypovědět Rámcovou smlouvu a zrušit platnost plné moci?
|
Tweet |
Podnikatel (zprostředkovatel energetické aukce) má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Samotným zaplacením smluvní pokuty však ještě nedochází k zániku smlouvy. Od smlouvy je proto nutné odstoupit, popřípadě ji vypovědět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.