Počet nahlášených stížností: | 39 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
4.1.2018 jsem zakoupil vstupenky na akci FAST & FURIOUS LIVE do O2 areny. Včetně parkovného byla celková částka 3700 Kč.
Akce měla proběhnout 22.9.2018 nicméně byla nejprve posunuta na 5.1.2019.
Bohužel 3.12.2018 přišla informace o zrušení akce. Zároveň zde bylo uvedeno, že peníze vstupné nebude vráceno ihned, ale každému podle toho v jakém měsíci vstupenky zakoupil. Nevím zda již na toto má vůbec pořádající agentura právo, ale nějak jsem se s tím smířil a více než peníze mě mrzelo, že akce nebude, protože syn se velmi těšil.
Informaci o termínech vrácení je možná stále naleznout zde
https://www.ticketportal.cz/Article/5569
Očekával jsem tedy, že do 15.1.2019 budu mít peníze na účtu a tím to skončí. Bohužel se tak nestalo.
11.1.2019 mi přišel email s žádostí o číslo účtu na vrácení peněz ze vstupného, který jsem obratem zaslal. Bohužel zároveň zde byla informace, že peníze budou vráceny do 30ti dní od nahlášení čísla účtu, čili za další měsíc.
To mě přijde už jako naprostá drzost a proto píši tuto stížnost. Přijde mi neuvěřitelné, že si vůbec dovolí klidně rok hospodařit s našimi penězi a na konci ani nedodržet deklarovaný termín.
Je tedy nějaká možnost jak se bránit?
Děkuji a jsem s pozdravem
Jan Novák
akce FAST & FURIOUS LIVE 5.1.2019 – O2 ARENA PRAHA
Navrhuji podat hromadnou žalobu z důvodu neoprávněného nakládání s finančními prostředky.
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Hromadná žaloba bohužel v současné době není v českém právním řádu nijak upravena, na společnost je tedy možné se obrátit pouze s individuálním nárokem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.