Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 7.1.2019 jsme reklamovali mobilní telefon, který byl zakoupen 18.12.2018 jako vánoční dárek - na displeji se objevila šedá lišta. K telefonu bylo dne 28.12.2018 u o2 zakoupen kryt a ochranné sklo, které bylo prodejcem nalepeno. Při reklamaci 7.1.2019 bylo u prodejce nahlášeno, že je na telefonu 10 dní staré nepoškozené sklo a byla k reklamaci i přidána faktura k zakoupenému sklu. Pracovník nám řekl, že pokud bude reklamace vyřízena a případně telefon vyměněn, nalepí nám nové sklo. Dne 17.1.2019 jsme byli vyzvednout vyřízenou reklamaci, s tím že byl telefon opraven - byl vyměněn celý přední panel - tzn. i displej a telefon byl vrácen bez ochranného skla - pouze se základní folií. Pracovník v prodejně nám řekl, že pokud chceme na telefon ochranné sklo, musíme si ho zakoupit. Na to jsme nepřistoupili - nelíbí se mi, abych dala znovu 500 Kč za nové sklo. Pracovník se s námi ale víc nebavil. Dle mého názoru, by prodejce měl vrátit telefon i s ochranným sklem - ještě ke všemu, když bylo zakoupeno ve stejném obchodě a 10 dní nazpět. Žádám Vás tedy o vyřešení a to nejlépe vrácení peněz za sklo, případně o poskytnutí nového skla. Celá tato věc byla řešena v o2 prodejně v Turnově. Kvůli neochotě pracovníků již cokoliv budeme řešit jedině v prodejnách v Liberci.
Mobilní telefon Huawei Nova 3
Požaduji vrácení peněz za ochranné sklo, které bylo nalepeno na mobilním telefonu nebo poskytnutí nového ochranného skla.
|
Tweet |
Na popsanou situaci dopadá § 2944 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví následující: "Každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak." Velmi často se jedná o případy poškození věci v reklamačním řízení, v rámci něhož prodávající řeší na základě uzavřené kupní smlouvy reklamační opravu. Pokud tedy provedením a vyřízením reklamace vznikla nějaká škoda (nepoužitelné ochranné sklo), potom za tuto škodu odpovídá prodávající jako strana závazku.
Co se týče náhrady škody, zde platí § 2951 odst. 1 občanského zákoníku: "Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích." Navrácení odlepeného ochranného, které již není možno znovu použít, neodpovídá uvedení věci do předešlého stavu. Škodu lze v daném případě nahradit buď nalepením skla nového, nebo v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pěkný den,
velmi se za vzniklou situaci omlouváme. Můžete nám touto cestou zaslat číslo reklamačního protokolu a dále pomocí neveřejného údaje, telefonní číslo které u naší společnosti využíváte?
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
děkuji za ochotu věc řešit. Mohu se tedy zeptat na nějaký kontakt, kam se mohu na Vás obrátit a věc dále řešit?
Pěkný den,
záležitost můžeme řešit touto cestou, případně nám můžete požadované informace zaslat pomocí info@o2guru.cz .
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.