Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29892Odškodnění za zpožděný let, společnost nekomunikuje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2019, před 6 lety

Leoš Vojtěch

Znění stížnosti

Dne 2.7.2018 jsme s ČSA letěli do NICE - odlet z Prahy 7:30 - přílet do NICE - 9:20.

Z Prahy jsme odletěli v 11:15 s BRITISH AIRWAYS, do NICE jsme přiletěli až v 17:35.

Zpoždění letu bylo o více než 3 hodiny.

Dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 žádám o vyplacení odškodného 250 EUR pro pana Vojtěcha Leoše a 250 EUR pro paní Boženu Vojtěchovou - tj. celkově 500 EUR.

Předešlou událost jsem ČSA odeslal v dopisu dne 12.11.2018.

Dopis ČSA přijali dne 14.11.2018.

Dodnes bez jakékoliv reakce.


Produkt

Zpožděný let z Prahy do NICE dne 2.7.2018


Požadované řešení

Vyplacení odškodného 500 EUR za zpožděný let dle nařízení Evropského parlamentu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2019 14:16, před 6 lety

Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Dle tohoto nařízení má cestující právo v případě zpoždění letu na vzdálenost 1500 km a kratší na náhradu škody ve výši 250 EUR za situace, kdy byl let zpožděn o více jak dvě hodiny. S tímto požadavkem by se měl spotřebitel obrátit přímo na leteckého dopravce.

Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf

Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví (ÚCL), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6. Stížnost ÚCL je dostupná na stránkách www.caa.cz a je možné ji podat i prostřednictvím elektronické pošty na adresu caa@caa.cz nebo podatelna@caa.cz.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.