Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Přeji dobrý den,
16.12.2016 jsme zakoupili na Alze televizor. před koncem záruční doby začaly problémy. Televizor cca minutu po zapnutí nereagoval na ovladač a po cca minutě se přepnul na náhodný kanál. Při sledování se občas sám vypnul a opět zapnul. 14.12 2018 jsme odvezli televizor na pobočku Alzy v Děčíně. Tam ho převzali s tím, že reklamaci vyřídí. cca 18. 12. 2018 nám byl televizor vrácen, že se závada neprojevila a že byl přehraný software.
ovšem po zapojení televizoru se opakovala situace se samovolným vypínáním. řešili jsme to se zákaznickou linkou a bylo nám oznámeno, že máme televizor přivézt zpět na pobočku. Vzhledem k dovolené jsme se tam dostali až 31.12.
Nicméně televizor převzali s tím, že reklamujeme vyřízení reklamace a neodstranění závady. Následná odpověď z Alzy byla, že závadu autorizovaný servis našel a že pozáruční oprava bude stát 6000,- Kč. Což je původní cena televizoru. To jsme odmítli s tím, že závada byla reklamovaná ještě v záruční době a televizor se chová stále stejně jako při reklamování 14.12.2018.
Od té doby komunikace ze strany prodejce nulová.
32" Hyundai HLR 32T350 SMART
Vrácení peněz. Nemáme už důvěru k obchodníkovi.
|
Tweet |
Pokud se vada na věci projeví v době 24 měsíců od převzetí věci, je za tuto vadu odpovědný prodávající. Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí (tedy že se vada na věci vyskytovala již v době, kdy poprvé uplatnil práva z vadného plnění). Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat (neměl by však uplatňovat novou reklamaci).
Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu, nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.