Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jsem od roku 2014 odběratelem elektrické energie číslo smlouvy 502386 u Stabil energy s.r.o. Poslední vyúčtování za odběr bylo doručeno 3.11.2016 a to se značným přeplatkem, který byl následně vrácen na můj účet. Do dnešního dne tj. do 20.1.2019 nebylo provedeno vyúčtování za rok 2017 a 2018. V roce 2018 byla bezdůvodně
navýšena záloha z 960 Kč na 1240 Kč.(dodatkem ke smlouvě měl být snížen měsíční plat o 15 %). Dne 3.1.2019 jsem poslal dotaz na Stabil energy kdy bude vyúčtování za výše uvedené roky provedeno. Stejný den bylo odpovězeno paní Renatou Vocilkovou, že požadavek ohledně vyúčtování byl předán k dořešení na fakturační oddělení.
Jsem starý nemocný člověk, myslím si však, že 15 dní je dostatečná doba na vystavení faktury.
Provedení ročních vyúčtování za odběr elektrické energie rok 2017 a 2018.
Snížení zálohy na původní výši.
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitel požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.
Spotřebitel si také smluvně mohl sjednat jiné vyúčtovací období. V takovém případě bude takové ujednání závazné.
Ustanovení § 16 vyhlášky č 545/2006 Sb., o kvalitě dodávky plynu a souvisejících služeb v elektroenergetice, říká, že standardem lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu je 15 dnů. Společnost dále musí do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace vypořádat rozdíl v platbách zákazníka způsobeného nesprávným vyúčtováním dodávek plynu.
Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu poskytne společnost zákazníkovi náhradu dle § 16 odst. 3 písm. a této vyhlášky, tedy 750 Kč za každý i započatý den prodlení.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den pane Hanyk,
dle mích informací ze systému Vám bylo vyúčtování (které obsahuje ony dva chybějící roky) odesláno společně s novým platebním kalendářem zohledňujícím snížení zálohových plateb na Vaši adresu.
Doufáme, že nyní je vše v pořádku.
S pozdravem,
Stabil Energy s. r. o.
Pokud obdržím peněžní částku včas na můj účet budu považovat věc za vyřízenou. Jak jste provedli vyúčtování nebudu nadále pitvat, porušování Vyhlášky 70/2016 Sb. však považuji za neodpustitelné. Mám dojem, že zkoušíte co zákazník vydrží. Hanyk Jiří
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.