Společnost


STABIL ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:117
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

78%
22%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#29912Nedoručení ročních vyúčtování a nesouhlas s navýšením zálohy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2019, před 6 lety

Jiří Hanyk

Znění stížnosti

Jsem od roku 2014 odběratelem elektrické energie číslo smlouvy 502386 u Stabil energy s.r.o. Poslední vyúčtování za odběr bylo doručeno 3.11.2016 a to se značným přeplatkem, který byl následně vrácen na můj účet. Do dnešního dne tj. do 20.1.2019 nebylo provedeno vyúčtování za rok 2017 a 2018. V roce 2018 byla bezdůvodně
navýšena záloha z 960 Kč na 1240 Kč.(dodatkem ke smlouvě měl být snížen měsíční plat o 15 %). Dne 3.1.2019 jsem poslal dotaz na Stabil energy kdy bude vyúčtování za výše uvedené roky provedeno. Stejný den bylo odpovězeno paní Renatou Vocilkovou, že požadavek ohledně vyúčtování byl předán k dořešení na fakturační oddělení.
Jsem starý nemocný člověk, myslím si však, že 15 dní je dostatečná doba na vystavení faktury.


Požadované řešení

Provedení ročních vyúčtování za odběr elektrické energie rok 2017 a 2018.
Snížení zálohy na původní výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2019 11:32, před 6 lety

Vyúčtování spotřeby plynu se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitel požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.

Spotřebitel si také smluvně mohl sjednat jiné vyúčtovací období. V takovém případě bude takové ujednání závazné.

Ustanovení § 16 vyhlášky č 545/2006 Sb., o kvalitě dodávky plynu a souvisejících služeb v elektroenergetice, říká, že standardem lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu je 15 dnů. Společnost dále musí do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace vypořádat rozdíl v platbách zákazníka způsobeného nesprávným vyúčtováním dodávek plynu.

Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu poskytne společnost zákazníkovi náhradu dle § 16 odst. 3 písm. a této vyhlášky, tedy 750 Kč za každý i započatý den prodlení.

Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.1.2019 10:25, před 6 lety

Dobrý den pane Hanyk,
dle mích informací ze systému Vám bylo vyúčtování (které obsahuje ony dva chybějící roky) odesláno společně s novým platebním kalendářem zohledňujícím snížení zálohových plateb na Vaši adresu.
Doufáme, že nyní je vše v pořádku.
S pozdravem,
Stabil Energy s. r. o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.1.2019 17:33, před 6 lety


Jiří Hanyk

Pokud obdržím peněžní částku včas na můj účet budu považovat věc za vyřízenou. Jak jste provedli vyúčtování nebudu nadále pitvat, porušování Vyhlášky 70/2016 Sb. však považuji za neodpustitelné. Mám dojem, že zkoušíte co zákazník vydrží. Hanyk Jiří

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2019 15:09, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2019 21:24, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.