Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den, potřebuji vyřešit tento problém, který řeším již od minulého týdne se zákaznickou linkou (info@ppl.cz). Dne 2.1. mi zaslala společnost Once So Real z Německa balíček pod číslem: 711038330236 (přes společnost DHL, u PPL pod číslem: 22001538730). V informacích o zásilce jsem se dočetla, že příjemce zásilku odmítl a byla tudíž vrácena zpět odesílateli do Německa. 2x jsem telefonovala na zákaznickou linku PPL, kde mi bylo řečeno ale něco jiného, že společnost DHL neposkytuje úplnou adresu další straně, z důvodu GDPR /ochrana osobních údajů/, tudíž u mne ani nikdo zvonit nemohl, protože PPL neměla jméno ulice, nemohla ani zaslat SMS, protože tyto údaje od DHL neobdržela, tudíž jsem ani o zásilce vědět nemohla. PPL neměla mé kompletní údaje (pouze jméno a PSČ)i když z Německa mi odesílatel potvrdil, že veškeré mé kontaktní údaje DHL při odeslání zásilky poskytl. Dle slov PPL v telefonátech, jsem se o zásilku sama nepřihlásila, podotýkám, že jsem ani nevěděla, že je v parcelshopu PPL, tak byla odeslána zpět odesílateli do Německa. Nyní je zásilka opět v Německu, já zaplatila 24 Euro za poštovné a nemám ani zásilku, ani peníze, protože odesílatel si přečetl informace zobrazené u zásilky a tam bylo, že jsem zásilku odmítla. Pro opětovné odeslání balíku, chce po mě odesílatel dalších 24 Euro a já nemám jistotu, že se tento problém nebude opakovat, a proč bych také měla platit další poštovné, když zásilka už měla být dávno dodána? PPL má z minulého týdne dvě písemné stížnosti a dvě telefonické, kde se hovor nahrává. Do formuláře o sledování zásilky píší nepravdy, že jsem zásilku odmítla, že jsem nekontaktní apod. Přitom do telefonu mi 2 slečny sdělily (ve čtvrtek 17.1.2019 a v pátek 18.1.2019), že mě PPL nemohla kontaktovat, z důvodu toho, že nemá od DHL kompletní údaje? Prosím společnost PPL o zaslání řešení tohoto problému a návrh kompenzace.
číslo zásilky 22001538730
Prosím PPL či DHL o vyjádření k tomuto problému a návrh řešení / kompenzace.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitelka žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitelka smlouvu neuzavřela, věděla-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitelky. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitelka nám sdělila, že ze strany německé společnosti, která zboží odesílala, došlo k vrácení peněz, takže lze stížnost považovat za vyřešenou, a proto ji uzavíráme.