Počet nahlášených stížností: | 54 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.8.18 jsem uzavřela kupní smlouvu na plán.kuch.linku. Montáž proběhla dne 6.7.a 11.11.18. Montážník ASKA montáž nedokončil, naopak hrubě ji poškodil. Reklamaci tedy sepsal 11.11.18,na moji stížnost se dostavili dne 21.11.18 zaměstnanci ASKA, sepsali škody a závady + domontování kuchyně. Přes můj nesouhlas mi prodlouž. rekl.lhůtu na 60 dní. Rekl. protokol o vadach jsem podepsala. Dne 5.1.19 proběhla oprava, výměna dílů a domontáž kuchyně dle rekl. protokolu. Avšak rekl. montáž nebyla dokončena.Neproběhla montáž těsnící lišty za prac.deskou - nedodána. Dodán špatný rozměr-bok horní škřínky a spodní bok nelícuje. Reklamovala jsem i výši horních skříněk, na které při mé výšce 170 cm nedosáhnu. Reklam. montáže kuchyně nedokončena.
Tím prodejce nedodržel ani prodlouženou rekl.lhůtu 60 dní na opravu kuchyňské .
plánovaná kuchyň. linku Vega č.zak. 4171943, za 50.891,- Kč + montáž 5.000,- Kč.
Žádám tedy prodejnu Asko-nábytek Čakovice, Praha 9, o vyplacení finanční kompenzace :
- za nedodržení prodloužené rekl. lhůty 60 dní, montáž nedokončena
- za ztrátu hodnoty nové kuchyňské linky, je již opravovaná, tím je znehodnocená
- za obtíže mi vzniklé při manipulaci užívání nefunkční poškozené kuchyňské linky víc než 60 dní.
- za obtíže vzniklé mě i členům rodiny při domontáže kuchyně
|
Tweet |
Prodávající má povinnost odstranit vadu bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
Maximální zákonná lhůta k vyřízení reklamace je tedy vždy 30 dní, a to bez ohledu na to, jakým způsobem je řešena. Tuto lhůtu může prodávající prodloužit jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasí, nikdy ne jen jednostranným prohlášením. Nestačí tedy například jednostranné prohlášení prodejce, které má uvedené v reklamačním řádu.
Marné uplynutí zákonné či dohodnuté lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Ve výše uvedené lhůtě musí být vada odstraněna, není přitom rozhodné, zda se vada vyskytovala na věci hlavní nebo na jejím příslušenství.
Nevyřízení reklamace ve výše uvedené lhůtě je rovněž přestupkem, za který může být prodávajícímu udělena pokuta. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.