Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím o prošetření obchodních praktik a zamítnutí
požadavku na reklamaci služby poskytnuté tatérem jménem Aleš
Buchálek. Dne 11.12. 2018 došlo k uskutečnění služby – vytetování
předem dohodnutého motivu. Jednalo se o první sezení, na něž mělo
navazovat sezení druhé, v termínu 8.1.2019. Bohužel však došlo ke
zrušení termínu služby ze strany tatéra na poslední chvíli, přestože již
byla předem složena záloha. V daný den mělo dojít k pokračování v
tetování + korekci některých nedostatků na předchozím vytetovaném
motivu. Ihned po zrušení termínu došlo k problematické komunikaci ze
strany tatéra, nereagoval na mé telefony či zprávy s žádostí o okamžité
řešení. Jelikož problémy v komunikaci vyvstaly již předtím (rušení a
změny termínů a časů schůzky ze strany tatéra) a navíc dosavadní
provedení služby neodpovídalo zadání, dále také došlo ke zjizvení kůže
a vyblednutí barev, rozhodla jsem se toto reklamovat. Žádala jsem
korekci a vrácení zálohy na další sezení, jelikož jsem na termín dorazila
zbytečně (90km cesta ve sněhové vánici). Komunikace ze strany tatéra
ustala, nereagoval na moji snahu o reklamaci, pohrozil mi právníkem za
pronásledování, zaslal mi výsměšné zprávy s odmítnutím možné
reklamace a posléze si mě dokonce zablokoval na telefonním čísle a
pracovní facebookové stránce. Za službu jsem celkem doposud
zaplatila 10 000 Kč. Jednalo se o zálohu 2 000 Kč + doplatek 6000 Kč na
prvním sezení + složení zálohy druhé 2 000 Kč. Na první zálohu mi byl
vystaven doklad, u zbylých poplatků tomu tak nebylo. Tatér mi zaslal
doklad až po zveřejnění mého příběhu na mém osobním Facebooku a
ve skupinách zaměřených na tetování a zkušenosti kolem až na
několikátou výzvu. Obdržela jsem doklad až 14.1.2019. Po zveřejnění
mého příběhu došlo také k písemným útokům ze strany tatérovy
přítelkyně a zároveň kolegyně z jeho studia, kdy mi pohrozila
předvoláním k soudu. Mimo to, můj zadaný rozpočet byl 12 000 Kč, o
tomto jsem tatéra na začátku informovala. Tento rozpočet však tatér
průběžně navyšoval – sváděl chybné nacenění na asistentem špatně
podanou informaci. Ten se mnou komunikoval jako první, avšak já se
tehdy domnívala, že se jedná o tatéra. Tatér rovněž při komunikaci v
jedné ze skupin o tetování zveřejnil mé telefonní číslo na snímku
obrazovky, což je v rozporu s GDPR. V jeho zprávách je dále zjevný
závan diskriminace, kdy tatér konstatuje, že jiným by reklamaci uznal,
mně ji však na základě vlastního úsudku nehodlá přijmout. Na základě
výše uvedeného se domnívám, že mohlo dojít k porušení mých práv,
jakožto kupujícího/spotřebitele a věřím, že mám za takových okolností
právo odstoupit od kupní smlouvy a dožadovat se vrácení zaplacené
částky. Veškerou písemnou komunikaci mám archivovanou a přikládám
odkaz na ty nejpodstatnější body zde: https://www.dropbox.com/sh/xx3rfku1swnhsje/AAC25focvSNQKd7mK3
YlVU0Ha?dl=0 Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem Vás žádám o
prošetření možného porušení zákona ze strany poskytovatele služby.
S pozdravem a poděkováním
Jana Máčková
Vrácení částky 10 000 kč
|
Tweet |
Vady provedeného tetování může spotřebitelka reklamovat, přičemž jde vlastně o smlouvu o dílo a tatér odpovídá za výsledek své práce v okamžiku jejího dokončení.
Pokud poskytovatel služby odmítá přijmout reklamaci porušuje zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Podle povahy vady je pak možné v prvé řadě žádat bezplatnou nápravu. Není-li možné nedostatek odstranit, zákazník má právo požadovat slevu z ceny. Sleva by měla být přiměřená, žádná další kritéria zákon pro její určení nestanoví. Je to tedy vždy na konkrétní situaci a v ideálním případě na domluvě, co bude přiměřená sleva. Jestli sleva přiměřená je, nebo není, bohužel nedokážeme určit - to by byl případně úkol pro znalce.
Pokud dojde ke škodě na klientově zdraví, má spotřebitel právo požadovat finanční kompenzaci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.