Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 29.9.2018 jsme zakoupili v A3 Sportu v Kolíně kopačky Adidas Predator ADB2007. Po měsíci nošení (8x trénink po hodině a půl), jsme je reklamovali z důvodu potrhané horní podšívky v obou kopačkách. Reklamace nám byla zamítnuta na základě znaleckého posudku soudního znalce p.Petra Janaty, který jako důvod uvedl, že k vydření podšívkového materiálu došlo volným pohybem nohy. Tomu nerozumím, jelikož p. Janata nohu v botě vůbec neviděl. Noha totiž v kopačce sedí velmi těsně dokonce při úplně rozšněrované botě, natož pak zavázané. Noha se nemá kam a jak volně pohybovat, uvedený důvod jako příčina závady tak z mého pohledu není zkrátka možná. Napsal jsem do A3, že se zamítnutím nesouhlasím a že kopačky posílám zpět na jejich reklamační oddělení. Dostal jsem odpověď, že mi je do tří dnů vrátí, reklamace je pro ně tímto ukončena a že pokud nesouhlasím, že mám kontaktovat p. Janatu.
Připomínám, že nereklamuji sportovní obuv po několika měsících nošení, ani týdnech, ale dokonce hodinách! Troufám si tvrdit, že i boty z vietnamské tržnice vydrží déle než 12 hodin.
kopačky Adidas Predator 18.4 FXG ADB2007
vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Nesouhlasí-li spotřebitel s odborným posudkem, musí jeho závěry rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Více informací vyřizování reklamací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.