Společnost


Česká Regionální Energetika a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#29977Klamavé jednání při uzavírání smlouvy (dodávky plynu a elektřiny)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2019, před 6 lety

Marek Černý

Znění stížnosti

Dobrý den, můj problém se týká společnosti Česká Regionální Energetika. Již 22.6.2017 moje babička Danuše Černá podepsala smlouvu od pochybné společnosti Auctio Energia, a to po opakovaném ujišťování, že jde jen o kontrolu dodávek plynu a elektřiny. Babička, která navíc špatně vidí, smlouvu podepsala v domnění, že se jedná jen o kontrolu, bez možnosti si dokument v klidu přečíst, jelikož na ni naléhali. Babička mi o celé situaci bohužel řekla až v době, kdy přišel dopis od Auctio Energia, že byl vybrán vítěz této smyšlené aukce, kterým byla Česká Regionální Energetika. V tu chvíli jsme zjistili, že babička podepsala v klamu plnou moc na vypovězení smlouvy u stávajícího dodavatele energií. A zde začal koloběh řešení této situace - přestože výpovědní doba 14 dní bez sankcí už uběhla, poslali jsme výpověď do Auctio Energia a vše jsme řešili i telefonicky. Od Auctio Energia jsme se dozvěděli, že už s tím nemají nic společného, že s naší situací nemohou nic dělat a že jsou pouze prostředníky v této věci. Následovalo nekonečné dohadování po emailech i po telefonu s Českou Regionální Energetikou, kdy s námi odmítali komunikovat a pokládali nám hovory. Bylo nám oznámeno, že odstup od smlouvy je již možný jedině při zaplacení nehorázných sankcí (konkrétně 30 tisíc korun za jedno odběrné místo), které si babička v žádném případě nemůže dovolit. Dalo by se říct, že vyčerpaní a znechucení jsme se "smířili" s touto situací s tím, že ceny za plyn a elektřinu budou snad nízké - tak jak dodavatel slibuje. Kvůli všelijakým poplatkům je však výsledná cena markantně vyšší. Řešení situace jsme museli odložit mimo jiné z důvodu špatného zdravotního stavu babičky, která musela podstoupit také operaci srdce, řešení ČRE se tím pádem protáhlo a opět ho otvírám já, Marek Černý, již s babiččinou plnou mocí. Babička jako důchodkyně za odběrná místa platí mnohonásobně vyšší zálohy, než by platila u jiného dodavatele, bohužel už nějaký ten měsíc, a kvůli sprostému oklamání, si tento verdikt nevědomky podepsala vcelku na 5 let - zbývá tedy ještě pěkných pár let. Přesto, že od prvního podepsání uplynula delší doba a babička řádně splácela každý měsíc zálohu, jsem se rozhodl tuto situaci řešit. A pokud nepůjde řešit rozumně, jsem odhodlán řešit tento problém soudní cestou.
Děkuji předem za pomoc, nikomu nepřeji, aby se takto nechal napálit. Je až nelidské, že se tato společnost s těmito praktikami zaměřuje na lidi, kteří se nemohou nebo neumí bránit.
Marek Černý


Produkt

Dodávky plynu a elektřiny


Požadované řešení

Zrušení smlouvy bez jakýchkoli sankcí a poplatků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2019 11:17, před 6 lety

Podnikatel (zprostředkovatel energetické aukce) má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.1.2019 12:26, před 6 lety

Vážený pane Černý,

níže se budeme snažit zodpovědět veškeré Vaše dotazy směrované naší společnosti. Co se týče fungování společnosti Auctio Energia s.r.o., k tomuto nejsme schopni se z pochopitelných důvodů patřičně a kvalifikovaně vyjádřit. Vaše babička byla prostřednictvím společnosti výše akvírována účastí ve výběrovém řízení. Parametry tohoto výběrového řízení jsou poté určeny Rámcovou smlouvou o poskytování služeb www.auctio-energia.cz, tj. Přihláška k výběrovému řízení / aukci pro domácnost. Poté v souvislosti s tímto procesem byly poníženy platby za energie, tj. za elektřinu a plyn, a to s dodržením veškerých smluvních parametrů vycházejících z rámcové smlouvy.

Dále se vrátím ke vzájemné komunikaci, kdy byla ze strany zákaznice, resp. jejích zmocněnců, učiněna rozhodnutí ve smyslu ukončit smluvní vztah, ovšem v případě časově vázané smlouvy takové jednání není možné. Poté se jedná o tzv. nestandardní ukončení smluvního vztahu, přičemž v závislosti na obchodních podmínkách hrozí smluvní sankce, tzv. deaktivační poplatek, jakožto i u dalších konkurenčních dodavatelů. Jelikož byly vítězné ceny původně nastaveny ve výši, která splňovala parametry rámcové smlouvy Auctio Energia s.r.o., zákaznice by pro následující období odběru šetřila u elektřiny 3.045,- Kč a u plynu 23.670,- Kč; v důsledku nastalo větší ponížení v celkové platbě za energie než smluvně vázaných 5%. Domníváme se, že jde o nemalé částky, které skutečně stály za proběhlou změnu dodavatele a bez potřeby na tyto změny reagovat negativně.

V průběhu smluvního vztahu s novým dodavatelem dále nastaly změny, a to změna ceny ve smyslu jejího navýšení, ovšem tento krok jsme oznamovali předem v zákonných lhůtách a bylo možné na něj reagovat zamítavě, přičemž tak nebylo učiněno. Stejně tak již na začátku odběru energií bylo možné odstoupit od Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny a/nebo plynu, a to až do 15. dne od započetí dodávek od nového dodavatele.

V neposlední řadě se ohrazujeme proti nařčení, co se týče nekalých praktik uplatňovaných na starších nebo neznalých a nevědomých lidech. Naši zákazníci jsou vnímáni bez ohledu na věk, pohlaví či jiný faktor, který by je měl jakkoliv upřednostnit či naopak znevýhodnit. Stejně tak společnost Auctio Energia s.r.o. je jedním, ovšem zdaleka ne jediným naším obchodním partnerem.

Samozřejmě v případě našich zákazníků se snažíme po vzájemné domluvě vycházet se vším maximálně vstříc a jsme přístupni individuálnímu jednání i v případě Vaší babičky. Shora uvedená Smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny a/nebo plynu byla uzavřena na dobu určitou. Dle platné legislativy platí, že závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Smlouva, ani zákon však Vaše právo vypovědět Smlouvu nezakládá. Navzdory shora uvedenému Vám tímto po individuálním posouzení Vašeho případu sdělujeme, že jsme schopni závazek z předmětné Smlouvy řešit a v souvislosti s jeho dořešením Vás proto vyzýváme kontaktovat nás na zákaznické lince 840 770 770 nebo prostřednictvím elektronické komunikace na e-mail info@cr-energetika.cz.

V neposlední řadě celou tuto záležitost považujeme za nešťastnou, ovšem věříme, že jsme schopni dospět k oboustranně akceptovatelnému řešení.

S úctou
Česká Regionální Energetika a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.1.2019 13:35, před 6 lety


Marek Černý

Dobrý den,

mockrát děkuji za vyjádření k vzniklé situaci. Je možné, že k jistému zlevnění došlo, nicméně hlavním kamenem úrazu zde bylo to, že se k vám babička upsala na 5 let, ačkoliv nechtěla. Plánovali jsme odejít i od našeho předešlého dodavatele, u kterého nám zanedlouho končila smlouva, ale z důvodu klamného jednání se společností Auctio Energia jsme museli navíc zaplatit nemilou pokutu u předešlého dodavatele - podle jejich vyjádření babička s touto možností byla srozuměna, ale to není v žádném případě pravda. Samozřejmě chápu, že nemůžete 100% odpovídat za to, jakým způsobem AE jedná, ale na druhou stranu jde o vašeho partnera, a tak je škoda, že na vaši společnost vrhá špatné světlo - o to více, když jednání s vámi také nebylo nejvřelejší po oznámení toho, co se nám stalo. Pak píšete, že jsme od smlouvy mohli odstoupit po oznámení navýšení cen, to je sice podle zákona pravda, bohužel například teď poslední dopis o navýšení nám přišel v průběhu prosince 2018 (ačkoliv na samotném dopisu stálo říjnové datum) a nestihli jsme tak odstoupit v uvedené lhůtě. Doufám, že nám vyjdete vstříc a my budeme moci přestoupit k jinému dodavateli bez sankcí. K dořešení problému vám píši na email info@cr-energetika.cz, který jste zde uvedli. O výsledku řešení dám vědět do další odpovědi sem. Zatím děkuji.

S pozdravem

Marek Černý

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2019 15:12, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2019 07:13, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.