Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Vážení, po telefonickém hovoru s Vaší koleginí se na Vás obracím s niže popsaným problémem.
Dne 14.12.2018 jsem na reklamačním odělení společnosti Mall, Lochotínská 1674/2Oa předal k reklamaci odvlhčovač Guzzanti v nákupní ceně 4.890,- Kč. Reklamace byla přijata s dodatkem- po reklamaci zaslat na adesu reklamujícího. 2.1.2019 mi byla zaslán e-mail o předání reklamované věci PPL. Tato společnost mi zaslala tuto zprávu také e-mailem.4.1.2019 7.1. mi byla zaslána v 7.51 SMS s obsahem času dodání v ten den mezi 11-13 s kontaktem na řidiče. Tento termín jsem dodržel, i když jsem byl od místa bydliětě značně vzdálen a musel odřeknout závaznou zakázku /celkem 120 km se ztrátou na výdělku/ a cestu na místo předání uvedeném na reklamašním protokolu jsem v daný čas dodržel. Po mé urgenci a námitkách na způsob jednání PPL mi byl zaslán e-mail v čase 14,27, že chyba je na přepravní společnosti. Po kontaktu čidiče mi byl z jeho strany telefonický hovor bezdůvodně ukončen. Zboží o váze cca 13kg bylo místo dodání do místa mého bydliště dodáno do jakéhosi ParcelShopu - Smíšenka, Horní Bělá 92. Na tuto adresu se nemám jak dopravit a uvedené zboží domů dopravit. Po urgenci na PPL mi bylo zděleno, že zboží na moji adresu nepovezou. Toto jsem urgoval na Mall, kde mi bylo zděleno, že se postarají o to, aby mi zboží bylo domů doručeno. Opět se nic nedělo. Další zbytečný kontak s PPL jsem neprováděl z důvodu jejich jednání - nikam a k žádné odpovědné osobě jsem nebyl přepojen a PPL není mým smluvním partnerem s kterým bych tuto věc měl řešit. Za toto odpovídá Mall. Do 14.1.2019 jsem zboží po 30-ti dnech reklamace neobdržel a nikdo mne i přes mé urgence nekontaktoval. Z tohoto důvodu jsem navštívil prodejnu Mall a předal jim písemně Odstoupení od smlouvy, kde bylo uvedeno moje číslo účtu pro zaslání peněz. Nikdo do této doby / 22.12019 / nereagoval na toto Odstoupení od smlouvy, peníze na účtu stále nemám. Po včerejším telefonátu na Mall mi bylo zděleno - alibisticky, že 14.1.2019 bylo zboží odesláno.Nikdo mne o tomto jakýmkoliv způsobem neinformoval. Zarazil mne dotaz, kam chci zboží poslat. Kam tedy bylo 14.1.posláno? Na moji odpověď, že doba reklamace proběhla a já zboží již přebírat nebudu, jsem neustále slyšel, kam chci zásilku poslat. S ohledem na typ zboží - odvlhčovač- který byl pro nemoc mého dítěte velice potřeba, jsem byl nucen zakoupit odvlhčovač nový a původní pro mne přestal plnit svoji funkci. Druhý nepotřebuju. Do této doby se Mall neozval, neposlal peníze a mne stav mrtvého brouka z jejich strany přestal vřetně jednání bavit. Včetně totální asertivity, zřejmě mladších zaměstnanců, na telefonní lince pro kontalt s Mallem.
Reklamace odvlhčovače Guzzanti.
Odstoupení od smlouvy a navrácení zaplacené částky za zboží.
|
Tweet |
Prodávající je povinen vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dní ode dne uplatnění, pokud se nedohodne se spotřebitelem na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
Pokud prodejce reklamaci posílá zpět prostřednictvím přepravní společnosti, je povinen nejpozději 30.den reklamace zboží doručit spotřebiteli i s vyjádřením o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena. Jestliže prodejce není schopen prokázat, že 30.den byla zásilka doručena nebo že byl proveden neúspěšný pokus o doručení, tak lhůtu 30 dnů nedodržel a v takovém případě by spotřebitel mohl od smlouvy odstoupit.
Za včasné doručení ve vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem odpovídá prodávající, protože povinnost dodat je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa určeného spotřebitelem, tj. standardně do bydliště spotřebitele.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.