Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
8.12.2018 jsem u spol. Alza objednal a zaplatil zahradní nábytek v akci BlackFriday. Zboží jsem neobdržel (chyba, výmluvy atdatd na straně dopravce). 17.1. mi Alza napsala, že dopravce jim zásilku vrací a že mi vrátí peníze. Odepsal jsem, že bych upřednostnil dodání zboží, které Alza stále nabízí (s tím, že je na objednávku s dodací lhůtou 7 dní) - ovšem, za vyšší cenu, než za jakou jsem ho objednával 8.12. Když jsem na toto poukázal, byla mi nabídnuta sleva z aktuální ceny, která je ovšem stále vyšší, než cena původní. Chtěl bych se zeptat, zda-li mám nárok na dodání zboží za původní cenu?
Děkuji a přeji pohodový den.
Radek Melichar
https://www.alza.cz/hobby/allibert-columbia-7-hneda-d5272994.htm
Dodání objednaného a zaplaceného zboží - bez doplácení.
|
Tweet |
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku. Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.