Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30002Zima vo vozni 1.triedy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2019, před 6 lety

Ľubomíra Neuročná

Znění stížnosti

Dnes sme cestovali vlakom IC 572 Metropol z Břeclavi do Prahy s odchodom ráno o 5.02 hod. Vo vozni bolo veľmi zima (vonku mráz -10 stupňov C), po sťažnosti sprievodcovi sa tento pokúsil o reštart kúrenia, ale bez úspechu. Vo vlaku mali byť radené 2 vozne 1.triedy, preto sme sa opýtali sprievodcu, či si nemôžeme presadnúť, ale zistili sme, že druhý vozeň zaradený nebol. Po necelých 2 hodinách sme dobre vymrzli i keď sme sedeli celý čas v bundách a nepomohol ani horúci čaj, tak sme sa na zbytok cesty (viac ako hodinu) presunuli do reštauračného vozňa, kde bolo aspoň trocha teplejšie. Navyše WC v 1.triede nesplachovalo a na WC v 2.triede chýbal toaletný papier. Tiež sme do Prahy prišli s 20 minútovým meškaním. Málokedy cestujeme s ČD, ale ešte ani raz nebolo nič bez problémov. V lete sa nám dokonca stalo to, že vozeň, do ktorého sme mali kúpené lístky aj s miestenkami cez internet, nebol vo vlaku vôbec zaradený a nakoľko bol vlak plný, celú cestu z Břeclavi do Prahy sme strávili v reštauračnou vozni, kde až približne za hodinu sme si mohli sadnúť všetci štyria. Sprievodca nám síce vystavil aj potvrdenie o tomto probléme a poradil nám, aby sme si v Prahe uplatnili reklamáciu ohľadom vrátenia peňazí za miestenky + odškodné za vzniknuté problémy, ale tam nám veľmi neochotne vrátili za miestenky a povedali nám, že na odškodné nech zabudneme, že na to nemáme nárok.


Požadované řešení

Dodržiavať štandardy cestovania, kontrolovať funkčnosť radených vozňov a znemožniť aj nákup lístkov online do vozňov, ktoré vo vlaku radené nebudú. Tiež pravidelne kontrolovať čistotu a funkčnosť toaliet a dopĺňať chýbajúce hygienické potreby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2019 07:49, před 6 lety

Pokud nebyly ve vlaku kategorie R, Rx, Ex, IC, EC, SuperCity, railjet, EN dodrženy následující standardy nebo komfort přepravy, může cestující uplatnit právo na jednorázové odškodnění ve výši 30 Kč, které vystaví průvodčí přímo ve vlaku, a lze ho použít k úhradě dalších služeb Českých drah. Odškodnění průvodčí vystaví pouze po předložení platného jízdního dokladu. Více informací nalezne spotřebitel na
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/

Jedná se i o případy, kdy ve voze řazeném dle plánu řazení nebyla dodržena teplotní pohoda z důvodu nefunkční klimatizace, nuceného větrání nebo topení a cestujícího nelze adekvátně přemístit. Odškodnění za neplnění vybraných standardů lze při jedné platbě uplatnit maximálně dvě.

Email info@cd.cz - je určen pro dotazy týkající se odškodňování

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2019 15:08, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.