Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při reklamování židle Sunny zakoupené 23.4.2012 v obchodě Desiginoutlet (fa Starcon Design, s.r.o.) byla uznaná konstrukční vada (prasklý sedák), avšak prodejce mi navrhuje vrácení pouze 30% z kupní ceny, jelikož tvrdí, že židle byla nadměrně užívána. S tímto já nesouhlasím, chci odstoupit od smlouvy a požaduji navrácení plné kupní ceny. Prodejce se ohrazuje tím, že jsem měla židli reklamovat dřív. Já jsem ovšem židli okamžitě po prasknutí sedáku reklamovala. V rámci reklamace byl posuzován i popraskaný potah, ten však nepovažuji za zásadní. Prodejce to ale uvádí jako hlavní důvod ponížení kupní ceny.
Kancelářská židle na kolečkách Sunny, bílá
Odstoupení od smlouvy a vrácení celé kupní ceny.
|
Tweet |
V případě, že je výrobek reklamován a vada je uznána, má kupující nárok na opravu, případně výměnu. Pokud by to nebylo možné, tak na odstoupení od smlouvy. Záruka se nevztahuje na mechanické poškození výrobku. Zároveň vada musí být u prodejce vytčena bez zbytečného odkladu, protože pokud by se tímto jednáním spotřebitele vada rozšířila, odpovídá spolu s prodejcem poměrnou částí.
Prodejce není oprávněn zkrátit vrácenou kupní cenu o amortizaci výrobku.
Společnost Český mincovní obchod nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz.