Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Nesouhlas s odůvodněním reklamace mobilního telefonu Zn. SAMSUNG, J5 Galaxy 2017. Telefon předán s částečně nefunkčním displejem (cca 1/3 zčernala), bez prasklin a jiného viditelného poškození (V přebíracím protokolu je pouze zmínka o "jemných škrábancích" ).
Vyjádření k zamítnuté reklamaci:"Charakter závady se neslučuje se záručními podmínkami výrobce.
Nesprávná funkčnost přístroje je způsobena mechanickým poškozením.
Z tohoto důvodu je oprava možná pouze mimozáruční (placenou) formou.
Je zde nutná výměna poškozených komponent, konkrétně: modulu displeje."
S mobilem bylo vždy zacházeno dle instrukcí v návodu k obsluze. Tudíž mechanické poškození nedošlo. Mobilni telefon byl před reklamací chráněn pozdrem. Telefon při předání na pobočce O2 v objektu MERCURI, České Budějovice byl předán s takto nefunkčním displejem a vypnutý. Vizuelně opotřebený běžným používáním, ovšem bez viditelně poškozeného displeje. Jak jsem předeslal ani zmínka o viditelném poškození displeje (praskliny atp.)Tento telefon mi byl vrácen bez záruční opravy s odůvodněním mechanického poškození displejem. S tímto nesouhlasím.
SAMSUNG, J5 Galaxy 2017
Najít možné řešení k uznání záruční opravy.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li však od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
jestliže zákazník reklamuje zboží na prodejně, je následně hardware zasílán do nezávislého autorizovaného servisního střediska, kde dojde k jeho prověření a pokud se charakter závady slučuje se záručními podmínkami výrobce, dojde k jeho opravě.
Pokud však s vyřešením reklamace nesouhlasíte, je potřeba se dostavit přímo na prodejnu O2 a zde reklamaci opětovně řešit.
S pozdravem
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2
Mnou citovaný komentář k zamítnutí je opsán z emailu z zamecez@o2.cz neboť tento telefon užívám jako zaměstnanecký benefit. Vzhledem k tomuto faktu komunikace s O2 velmi těžkopádná, z čehož vyplývá i nedodržení lhůty 30dnů (oprava 5.12.2018 ... vydání 9.1.2019) neboť systém reaguje až s dvoudenním zpožděním ... asi to skončí tím že O2 už nikdy protože čekat až vypotí číslo zakázky dva dny, poté když zamítnou opravu jako záruční reagovat s cca desetidenním zpožděním to už nehodlám.
P.Heyduk
V tomto případě je potřeba případnou stížnost řešit přes kontaktní osobu Vaší společnosti. Zde Vám bohužel nedokážeme pomoci v rámci korporátních služeb.
S pozdravem
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2
Promiňte ale nebudu Vaše alibistické argumenty dále komentovat ... už fakt že jsem čekal takovou dobu než se O2 uráčí mě odrazuje od dalšího jednání. Jak jsem napsal "O2 už niky více!".
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.