Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před měsícem jsme zakoupili v prodejně Koupelny JaS ve Vikýřovicích celou koupelnu v hodndotě 80 tisíc kč. Od obkladů, vany, umyvadla, spárovacích hmot atd...
Zboží které dovezli přebíral švagr, protože já i přítel jsme byli v práci. Při přebírání zboží se kontrolovaly pouze poškozené-nepožkozené obaly. Po předání zboží podepsal předávácí protokol.
Na pořadu dne bylo usazení vany. Vana byla zabalena do igelitu. Byl přidán manuál, že do obezdění a dokončení všech prací, má zůstat v daném igelitu (folii) aby se zamezilo poškození. Pokyn jsme samozřejmě dodrželi.
Po dokončení všech prací, následném úklidu koupelny a stažení folie jsme zjistili, že je vana na dvou místech prasklá.
Obrátili jsme se tudíž na prodejnu, kde bylo zboží zakoupeno, a tam nám bylo arogantně řečeno "že při předávání jsme podepsali předávací protokol, tudíž jsme si měli všechno zkontrolovat". (Nechápu jak by bylo možné při předávání tolika věcí všechno vybalit a zkontrolovat). Na nákup jsme měli slevu, protože jsme brali celou koupelnu a pokud chceme, můžeme si vanu zakoupit ve stejné slevě. Samozřejmě jsme se od nich dozvěděli asi 4578 důvodů, jak se vana mohla poškodit naší vinou, ovšem ani jednou se nepokusili přiznat, že by snad vina mohla být na jejich straně.
Bohužel si myslím, protože jsme postupovali podle pokynů, kolem vany se chodilo jako kdyby byla ze zlata, nechali jsme celou tu dobu na ni folii, že je vyrovnání nedostatečné. Už jen proto, že nás to nebude stát "jen" novou vanu, ale taky rozbourání stávajícího obložení (nové obklady, nový ytong), práce zedníka, čas, nervy, atd, atd, atd...
Chtěli jsme to nechat být a vanu si nechat opravit, ale...
To, že nám na prodejně jejich zaměstnanec podal špatné informace o usazení sprchového koutu a ten nám kvůli jejich blbosti nejde dovírat, to že jsme měli v balíkách několik kazových kachlí a musely se dokupovat, to, že závěsná skříňka vytažená z nepoškozené originální krabice byla proražená... To byly poslední kapky a pohár opravdu tohoto "kupu roku" přetekl.
Proto by nás prosím zajímalo, jestli máme nějakou šanci buď na novou vanu nebo na vrácení peněz za ni.
Děkujeme moc
Vana Domino 170x75 snowwhite
Samozřejmě nejlepší řešení by bylo vyměnit vanu za novou a zaplatit vzniklé komplikace.
S tím ale nepočítáme, takže vrátit za vanu peníze nebo uhradit opravu.
|
Tweet |
Za dodání bezvadného zboží odpovídá prodávající. Pokud spotřebiteli nebylo dodáno bezvadné zboží, jedná o tzv. nesplněnou jakost při převzetí dle § 2161 ve spojení s 2169 občanského zákoníku. Před možnými námitkami prodávajícího ohledně toho, že poškození nezpůsobil on, spotřebitele chrání ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Pokud spotřebitel oznámí poškození nebo jakoukoliv vadu do šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná či poškozená již v okamžiku převzetí, ledaže se prodávajícímu podaří prokázat opak.
Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.
Občanský zákoník nikde nestanoví, že je spotřebitel povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství, což bylo spotřebitelem v daném případě splněno. Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.