Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Obracíme se na Vás ohledně uzavření smlouvy na základě neúplných informací, kterou uzavřela naše 85 letá babička (dále poškozená), která byla v srpnu 2018 oslovena operátorkou s nabídkou tabletu za zvýhodněnou cenu. Během rozhovoru jí operátorka nevysvětlila, že kromě vlastního zařízení si musí ještě koupit i nové datové připojení a platit za něj paušál po dobu 24 měsíců. Ani účastnická smlouva neobsahuje srozumitelnou a jednoznačnou informaci o nové službě s paušálním tarifem. Pokud by byla poškozená s touto skutečností jasně seznámena, nabídku na zakoupení tabletu by nepřijala.
Dne 19. 12.2018 jsme telefonicky reklamovali nově uzavřenou smlouvu. Dne 16.1.2019 byla reklamace zamítnuta se zcela nesmyslným zdůvodněním, že vyúčtování bylo vystaveno správně. Tuto reklamaci nepovažujeme za vyřešenou, protože jsme jednoznačně požadovali prověření, zda operátorka při nabízení služby poskytla srozumitelné a úplné informace o ceně služby, tedy že jasně řekla, že kromě tabletu bude muset poškozená platit i měsíční paušál na další datové připojení a to po dobu 24 měsíců. Odpověď na tuto otázku jsme nezískali.
marketingová akce HW BONUS - poskytnuntí tabletu za zvýhodněnou cenu a uzavření nového datového tarifu O2 Data 5GB se závazkem na 24 měsíců
Vzhledem k tomu, že jsme přesvědčeni, že nová smlouva s paušálním tarifem byla uzavřena na základě neúplných informací a poškozená byla uvedena v omyl o rozhodujících okolnostech, považujeme uzavřenou smlouvu za neplatnou a požadujeme od O2 její ukončení bez jakýchkoliv penalizací a omluvu za zcela nemorální chování k člověku, který jim důvěřoval a je jejich dlouholetým zákazníkem, ale vzhledem ke svému věku nemá přehled o konkrétních postupech při sjednávání telekomunikačních služeb a je z velké části odkázán na srozumitelné vysvětlení od jejich poskytovatele.
|
Tweet |
Pokud byl při nabízení služby sdělen spotřebiteli nepravdivý údaj či byla podstatná informace ohledně nabízené služby zamlčena, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, měl by uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem. Podání reklamace však nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den,
děkuji Vám za podnět. Abych si mohl dohledat bližší informace k popisované skutečnosti, doplňte mi prosím identifikační číslo předmětné služby - údaj se nalézá na faktuře nebo rodné číslo majitele. Údaj stačí doplnit do sekce neveřejných informací.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
těžko říct co myslíte "identifikačním číslem služby". Na faktuře jsem takto nazvaný údaj nenašel (ani na tomto webu - https://www.o2.cz/osobni/podpora/pruvodce-vyuctovanim). Snad pomůže číslo vyúčtování (5103320184) nebo zákaznický účet (3622629629). Pokud by identifikace nestačila, prosím napiště jednoznačně jaký údaj potřebujete.
Díky.
Dobrý den,
díky moc za doplnění. Na základě podnětu z 19.12.2018 jsme Váš podnět prověřovali a při prodeji neevidujeme pochybení z naši strany - zákaznice byla o závazku i ceně informována korektně.
V případě, že nemáte zájem službu nadále využívat, je možné službu vypovědět telefonicky či na O2 prodejně - v těchto případech je potřeba, aby výpověď podala přímo majitelka. Nebude-li dodržen sjednaný závazek, bude Vám doúčtována zvýhodněná cena tabletu a vystavena smluvní pokuta na nedodržení závazku.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2
Hodnocení: