Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si zboží, které jsem si nestihl vyzvednout na poště.
V prvním případě Vás člověk v telefonu upozorní, že ji tam ještě máte, ať si ji vyzvednete, ok.
Po sléze (dalším nevyzvednutí) Vám už vola, že mu zboží přišlo zpět, s tím,že Vám ho pošle znovu, ale s novou dobírkou - OK, chápu.
Zboží si nestihnete vyzvednou ani na potřetí a příjde Vám email. Trošku citace: "Jelikož objednávka na našem Eshopu je ZÁVAZNÁ(na tohle si dejte bacha)....požadujeme tímto od Vás náhradu....ve výši 600,- (2x300,-)" - tohle mě naštvalo a je to důvodem proč to jsem píšu.
Netuším kde přišli na takovou částku, možná to jezdí posílat na poštu taxíkem, možná to pašují z alíku :)
Každopádně nespokojenost.
malá rada
Zruš platbu dobírkou
Zruš platbu dobírkou
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Odstoupit lze dle bodu 40 odůvodnění Směrnice 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, také před dodáním zboží. Spotřebitel však odstoupení od smlouvy musí učinit jasně a srozumitelně a nestačí zboží nepřevzít či pouze zaslat zpět. Spotřebitel by měl buď použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, nebo učinit jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.
V případě, že spotřebitel zboží nepřevzal, dostal se do prodlení se splněním svého závazku. Dle § 2159 odst. 2 občanského zákoníku má prodávající v takovém případě nárok na skladné ve výši obvyklé. Jestliže prodávajícímu stále nebylo doručeno odstoupení od smlouvy, závazky z kupní smlouvy stále trvají. Náklady za případné opakované doručení by měl nést kupující.
Co se týče případně sjednané smluvní pokuty za porušení smluvní povinnosti převzít zboží, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.