Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V říjnu 2018 nás navštívila L. O. s tím, že je ze státního energetického úřadu a provádí průzkum spokojenosti odběratelů energií. Po předložení stávající smlouvy jsme dostali nabídku na přihlášení k výběrovému řízení o vysoutěžení ještě výhodnější ceny elektřiny.
Po vyplnění osobních údajů v tabletu a následným stvrzením údajů podpisem nám bylo několikrát zopakováno, že je absolutně vše nezávazné.
S naším současným dodavatelem končí smlouva v roce 2020 a bylo nám přislíbeno, že výše zmíněné soutěžení proběhne až po doběhnutí stávající smlouvy.
Dalšími podepsanými dokumenty při první návštěvě (prvním jest osobní údaje v tabletu) byly předsmluvní informace, a také plná moc - podepsaná v tabletu, později dorazila v tištěné formě poštou.
Po zhruba čtrnácti dnech následoval telefonát s dotazem na verifikaci smlouvy - smlouvu v ruce nemáme žádnou.
Nemilým překvapením pro mě bylo zjištění, že se daná společnost je veřejně známá za provozování nekalých praktik a těch jsme se stali obětí při podepsání přihlášky a poskytnutí plné moci a verifikováním "smlouvy" po telefonu. Od smlouvy (kterou ani nemám) bych chtěla ihned odstoupit, ale po přečtení zkušeností vím, že to nebude jednoduché.
Několikrát jsme se snažili dovolat zmíněné L. O., bez úspěchu.
Mým prvním krokem je zaslání odvolání plné moci, další záležitosti ohledně odstoupení a stáhnutí "přihlášky k výběrovému řízení" bude řešit náš právní zástupce.
Touto cestou bych chtěla hlavně informovat veřejnost o této firmě.
Centrální výběrová řízení, podepsání přihlášky k výběrovému řízení , podepsání plné moci do tabletu obchodního zástupce, dále verifikování "smlouvy" telefonicky
Prosím o pomoc při odstoupení od smlouvy, uznání odvolání plné moci a smazání osobních údajů poskytnutým firmě Centrální výběrová řízení, při podepisování nám byly zatajeny důležité údaje, žádnou smlouvu nemáme v ruce, obchodní zástupkyně se vydávala za pracovnici státního institutu.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.
Dobrý den, paní Skácelová,
přihláškou do výběrového řízení se naše společnost zavazuje, že pro zákazníka zcela zdarma realizuje výběrové řízení na cenově výhodnějšího dodavatele energií.
Zákazníkovi garantujeme, že nový dodavatel bude cenově výhodnější, než je jeho stávající. Když tato kritéria splníme, podle podmínek výběrového řízení, které zákazník obdržel, se nám zákazník zavazuje, že služby nového dodavatele využije.
Všechny podmínky výběrového řízení má od nás každý zákazník v písemné podobě. Pro zvýšení kvality služeb a ověření, že terénní pracovník předal klientovi jasné a srozumitelné informace, navíc každou přihlášku do výběrového řízení ověřujeme se zákazníkem následující pracovní den telefonicky tzv. verifikačním hovorem. V něm zákazníkovi znovu rekapitulujeme podmínky a proces výběrového řízení a ověřujeme, že jsou mu informace srozumitelné a se zařazením do výběrového řízení souhlasí.
Pokud nám byl zaslán dopis o ukončení přihlášky k centrálnímu výběrovému řízení, tak se řešením zabývá náš tým a bude Vám zasláno písemné vyjádření.
Jestli máte pocit, že jsme ve výše popsaném procesu pochybili, kontaktuje nás prosím na
e-mailové adrese ombudsman@cvras.cz.Ověříme postup sepsání přihlášky a zkontrolujeme verifikační hovor. Jestliže najdeme jakékoliv pochybení z naší strany, zajistíme vyřízení této záležitosti k Vaší plné spokojenosti.
S pozdravem
tým CVŘ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
Od společnosti CVŘ jsme obdrželi vyjádření ...Přijetí odstoupení od Přihlášky k výběrovému řízení.
Na základě výše uvedeného vyjádření spotřebitelky stížnost uzavíráme.