Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dnes mi přišla zpráva, že mi Alza zamítla moji reklamaci ASRE19030387 na fitness náramek. Reklamovala jsem zboží ve lhůtě do 6ti měsíců od pořízení. Závadou bylo, že se pásek na jedné straně odepnul od hodinek. Dle mého názoru z toho důvodu, že tam od výroby byl jen jeden šroubek místo dvou, což jsem si i vyfotila a upozornila na to technika při reklamaci. Pásek totiž byl přímo napojený na tělo hodinek. V reklamačním protokolu od Alzy mám, že hodinky nosí známky užívání (nesundala jsem je z ruky od srpna 2018, pouze na nabíjení), ale nejsou nijak poškozené. Nicméně reklamaci mi Alza zamítla. Vzhledem k tomu, že náramek stál skoro 1600Kč, odmítám reklamaci u Alzy převzít bez řádného zdůvodnění, na kterém má podle Občanského zákoníku právo. Podle mne šlo o skrytou vadu, ten chybějící šroubek tam nebyl od výroby, což je vidět i na protistraně pásku, kde není vůbec otlak od něj, jen od jednoho šroubku. Mechanické poškození hodinek naprosto vylučuji, prostě mi jeden den spadly z ruky a bylo.
fitness náramek XIAOMI Amazfit Cor Black
Uznání reklamace z důvodu výrobní vady a výměna za nový náramek.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.