Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#30065Neuznaná reklamace ve lhůtě do 6ti měsíců od pořízení produktu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2019, před 6 lety

Ilona Valentová

Znění stížnosti

Dnes mi přišla zpráva, že mi Alza zamítla moji reklamaci ASRE19030387 na fitness náramek. Reklamovala jsem zboží ve lhůtě do 6ti měsíců od pořízení. Závadou bylo, že se pásek na jedné straně odepnul od hodinek. Dle mého názoru z toho důvodu, že tam od výroby byl jen jeden šroubek místo dvou, což jsem si i vyfotila a upozornila na to technika při reklamaci. Pásek totiž byl přímo napojený na tělo hodinek. V reklamačním protokolu od Alzy mám, že hodinky nosí známky užívání (nesundala jsem je z ruky od srpna 2018, pouze na nabíjení), ale nejsou nijak poškozené. Nicméně reklamaci mi Alza zamítla. Vzhledem k tomu, že náramek stál skoro 1600Kč, odmítám reklamaci u Alzy převzít bez řádného zdůvodnění, na kterém má podle Občanského zákoníku právo. Podle mne šlo o skrytou vadu, ten chybějící šroubek tam nebyl od výroby, což je vidět i na protistraně pásku, kde není vůbec otlak od něj, jen od jednoho šroubku. Mechanické poškození hodinek naprosto vylučuji, prostě mi jeden den spadly z ruky a bylo.


Produkt

fitness náramek XIAOMI Amazfit Cor Black


Požadované řešení

Uznání reklamace z důvodu výrobní vady a výměna za nový náramek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2019 08:48, před 6 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2019 13:29, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.