Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den omlouvám se za další stížnost,ale čez se kterým mám již 2 měsíc problém ohledně záloh a vyúčtování mi odmítá toto vyúčtování které bylo nahlášeni 4.1.2019 udělat a jen mi poslali dopis s omluvou že to byla jejich chyba a že v 3 měsíci si mám zaplatit 3 zálohy tudíž 7500 Kč díky jejich chybě a já se stále domáhám vyúčtování které mi bylo slíbeno a řečeno že bude uděláno ke dni 31.12.2018
Vyúčtování
Konečně už mít vyúčtování a aby uz6v tom neměli bordel jako doposavad6
|
Tweet |
Dne 1. července 2016 nabyla účinnosti vyhláška č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích, kde dle ustanovení § 16 odst. 1 dodavatel tepelné energie provádí odběrateli bezplatně vyúčtování dodávky tepelné energie nejméně jednou za kalendářní rok, a to k 31. prosinci kalendářního roku, který je posledním dnem zúčtovacího období kalendářního roku. Doklad o vyúčtování dodávky tepelné energie za kalendářní rok poskytuje dodavatel odběrateli nejpozději do 28. února následujícího kalendářního roku, pokud se s odběratelem nedohodne jinak.
V případě, že je vyúčtovací období kratší než kalendářní rok, provede dodavatel tepelné energie vyúčtování dodávky tepelné energie vždy k poslednímu dni tohoto zúčtovacího období, nejpozději do konce následujícího měsíce.
Ohledně elektřiny a plynu stanovuje v ustanovení § 15 odst. 1 vyhláška, že délka zúčtovacího období je zpravidla 12 kalendářních měsíců po sobě následujících, pokud se smluvní strany nedohodnou na kratší délce zúčtovacího období. Avšak už není stanovena lhůta, do kdy má být toto vyúčtování spotřebiteli doručeno, tato lhůta bývá stanovena v obchodních podmínkách dodavatele.
Ustanovení § 16 vyhlášky č 545/2006 Sb., o kvalitě dodávky plynu a souvisejících služeb v elektroenergetice, říká, že standardem lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu je 15 dnů. Společnost dále musí do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace vypořádat rozdíl v platbách zákazníka způsobeného nesprávným vyúčtováním dodávek plynu.
Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu poskytne společnost zákazníkovi náhradu dle § 16 odst. 3 písm. a této vyhlášky, tedy 750 Kč za každý i započatý den prodlení.
Pokud spotřebitel ani po urgencích neobdrží vyúčtování, lze se obrátit na Energetický regulační úřad se stížností. Podnět Energetickému regulačnímu úřadu na porušení závazných pravidel dodávek elektřiny či plynu lze zaslat písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na podatelna@eru.cz
Společnost ČEZ Distribuce, a. s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.