Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 10. 1 2019 jsem zakoupila od společnosti www.levneiphony.cz iphone 7 128gb a adaptér na sluchátka. Telefon mi došel, ale bez adaptéru. Což mi později v emailu napsali, že adaptér dopošlou později, jelikož ho momentalne nemají. Po dvou dnech užívání telefon, telefon nešlo nabít, tak jsem ho poslala do reklamace, která mi byla uznána. Po 4 dnech užívání co telefon přišel z reklamace přestal fungovat mikrofón v telefonu. Když jsme Paní volali tak nám bylo řečeno že nám nevrátí peníze jelikož už uplynula 14 denní lhůta, že nám může telefón vyměnit za úplně jiny kus, což nechcem, jelikož společnosti už nevěříme. Nejsme s nákupem spokojena a k tomu stále nebyl dodán ani adaptér na sluchátka..
Můžu požadovat vrácení peněz i po uplynutí 14 denní lhůty která skončila včera 24.1. 2019?
Děkuju za odpověď.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Právo odstoupit od smlouvy uzavřené po internetu do 14 dní od převzetí zboží je stanoveno v ustanovení § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud tato lhůta uplynula, toto zákonné právo spotřebitelce již nepřísluší.
Jiné zboží za reklamovaný telefon by mohl prodejce spotřebitelce poskytnout pouze po vzájemné dohodě. Dle zákonného režimu platí, že má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové totožné věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li možné vadu odstranit výše uvedenými způsoby, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Spotřebitelka má právo rovněž od smlouvy odstoupit v případě, že se na zboží vyskytne větší počet vad najednou nebo se vada po opravě opakovaně vrací. Podmínkou je, že nelze věc pro opakování či větší počet vad řádně užívat. Důvodem k odstoupení od smlouvy je třetí výskyt stejné vady po opravě nebo čtvrtý výskyt různé vady, případně skutečnost, že věc vykazuje najednou minimálně tři vady.
Bylo-li o reklamaci rozhodnuto jako o oprávněné, má spotřebitelka taktéž právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (např. poštovné nebo jízdné).
Co se týče nedodaného adaptéru, platí, že prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.