Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Hezky den.Prosim o radu.Nechal jsem se premluvit po telefonu na investovani na burze.Poslal jsem penize na ucet unicredit ban jejich ucet,obcanku atotoznost.Mam normalni ucet do ktereho se prihlasim,mam ta u nich penize a nemuzu je vybratRozhodl jsem se ze to nebudu investovat a penize chci zpatky.Napsal jsem jim zadost na vyber prostredku,vse radne vyplnene,pisou mi ze chybi dve cisla pritom je vse v poradku.Telefonuji mi a premlouvaji me abych to zkusil,male castky financovat.Myslel jsem ze se domluvime,a proste mi poslou penize,nabidl mi reseni malou investici a abych jel za nim do Prahy,coz se mi nezda,neda se s nimi moc mluvit.rad bych to vyresil.Co mam delat?
financovani na burze
Jsem ochoten se domluvit na vraceni penez,potrebuji vsak druhou stranu presvedcit nebo mit vazny argument reseni.
|
Tweet |
Společnost FX GLOBAL je společností zřízenou dle kyperského práva, nicméně se při nabízení služeb zaměřuje na české spotřebitele (webové stránky v českém jazyce). Rozhodným právem pro smlouvu se spotřebitelem tak bude právo české.
Dle veřejných informací na webu společnosti je možný výběr vložených prostředků. Musí se však brát v zřetel i možné smluvní ujednání mezi stranami.
V případě, že společnost zadržuje finanční prostředky spotřebitele bez právního důvodu, půjde o tzv. bezdůvodné obohacení podle ustanovené § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:
"Na základě Vaší informace o stížnosti pana Vlastislava Hoška sdělujeme následující:
S ohledem na právní předpisy týkající se ochrany osobních údajů, nejsme oprávněni Vám sdělovat podrobné informace, týkající se klientů naší společnosti. Nicméně jsme Váš podnět pečlivě přezkoumali a bylo zjištěno, že správná žádost pana Hoška na výběr finančních prostředků podaná naší společnosti dne 28.1.2019 byla vyřízena dle žádosti klienta dne 28.1.2019.
Vzhledem na shora uvedenému považujeme záležitost za vyřízenou. Obecná pravidla pro žádosti tohoto typu jsou ujednána v klientské smlouvě a v případě kdy klient zašle správně vyplněný formulář na výběr finančních prostředků, jsou mu tyto standardně zaslány do 2 dnů."
Vzhledem k výše uvedenému žádáme spotřebitele o potvrzení informace a uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Nakonec to slo hladce a poslali penize a pani byla v pohode:)