Společnost


O2 Family, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30089Reklamace vyúčtování - neoprávněné účtování výměny SIM karty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2019, před 6 lety

Tomáš Hudák

Znění stížnosti

Jednalo se o závadu zhruba půl roku staré SIM karty, kdy se SIM karta absolutně stala nefunkční v době, kdy byla vložena v mobilním telefonu a nebylo s ní nijak manipulováno. S touto závadou jsem navštívil prodejnu O2, za účelem reklamování SIM karty a pochopitelně její okamžité a bezplatné výměny. Byl jsem zde ujištěn, že výměna je v tomto případě zcela zdarma. Nicméně v aktuálním vyúčtování se O2 dožaduje uhrazení platby 99,- Kč za výměnu SIM karty. Toto jednání ze strany O2 považuji skutečně za tristní. Na čí straně je v tomto případě zákon? A mohu z pozice zákazníka O2 ve věci reklamace závady SIM Karty například uplatňovat nějakou náhradu škody za nefunkčnost mobilní sítě? Jednalo se o období 30. 12. 2018 - 2.2.2019, což bylo právě v tento termín opravdu nevhod a přineslo to mě i mému okolí velké trápení. Již jsem psal přímo O2, bohužel už několikátý den bez odpovědi.
S přáním krásného dne Tomáš H.


Produkt

výměny SIM karty.


Požadované řešení

Požaduji opravu faktury, kde nebude účtovaná částka za výměnu SIM karty a adekvátní náhradu škody způsobenou vadou výrobku v období 30. 12. 2018 - 2.2.2019.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2019 16:52, před 6 lety

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitel požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.

Nebylo-li možné službu využít nebo ji využít jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.

Zákazník by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti rovněž reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem).

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se zákazník do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Společnost O2 Family, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své zákaznické linky nebo prostřednictvím e-mailu (info@o2family.cz, reklamace@o2family.cz). K dispozici je i elektronická samoobsluha (https://samoobsluha.o2family.cz/).

Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.