Počet nahlášených stížností: | 186 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
26.11.2018 jsem z internetového obchodu potrebydokuchyne.cz objednala zboží v hodnotě 601 CZK s předpokládaným termínem doručení do vánoc - měly to být vánoční dárky :-(
Na můj e-mail přišla obratem zpráva o potvrzení objednávky a s bankovními údaji pro provedení platby a proforma faktury č.1809006211. Platbu jsem provedla obratem.
Ačkoliv v jejich zprávě stojí, že o přijetí platby a odeslání zásilky budou informovat e-mailem, od 26.11.2018 jsem neobdržela žádnou zprávu. Telefonní číslo uvedené na webu hlásí, že je hlasová schránka přeplněná.
Po novém roce jsem se snažila s touto společností zkontaktovat přes kontaktní formulář na webu i přes můj soukromý e-mail - opět však bez jakékoliv reakce ....
Kuchyňská zástěra s veselým 3D potIskem - Smajlíci 1ks 97 Kč Stříbrná zátka k udržení čerstvosti vína ve tvaru srdce 4ks 208 Kč Silikonové čajové sítko ve tvaru jahody 5ks 90 Kč Otvírák pivních lahví ve tvaru žraloka 2ks 110 Kč Hlavice na vodovodní kohoutek s barevným LED světlem 1ks 96 Kč
Buď v nejbližším možném termínu - ten jasně specifikovat - dodat požadované zboží nebo vrátit již zaplacenou částku 601 CZK.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.