Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.07.2018 jsem zakoupil vycházkovou obuv za 1299kč. Za pět měsíců občasného nošení se u bot začala bortit stélka a trhat se obvod vnitřní části bot.Po reklamaci u prodejce Baťa v obchodním centru Metropole byla tato reklamace zamítnuta.Důvod byl uveden- chybí nadměrek obuvi.Na můj dotaz co to znamená mi lehce arogantním tonem zdělila prodavačka,že jsme si zakoupily malou velikost a tím je způsobeno poškození bot.Myslím si osobně, že málokdo vydrží pět měsíců nosit malé boty.Důvod reklamace je sprostý účelový výmysl firmy Baťa. Děkuji Barták
Vycházková obuv ,lepená,textil.číslo zboží 5096318 1299kč
Po špatné zkušenosti vrátit peníze.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem; prodávající v tomto případě musí prokázat, že spotřebitele řádně informoval o správném užívání zboží a že poškození obuvi způsobil sám spotřebitel jejím nesprávným užíváním). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.