Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#30101Problémy so zrušením profilu, čelnstva a neoprávnené stiahnutie platby z PK

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2019, před 6 lety

Iveta Sečanská

Znění stížnosti

Dobrý deň,
chcela by som Vás požiadať o pomoc pri riešení problému so zrušením členstva, profilu a vrátenia neoprávnene stiahnutej platby od spoločnosti b2 S.a.r.l., prevádzkujúcej internetovú zoznamku Academic Singles.
V máji 2018 som sa zaregistrovala na stránke Academic Singles, kde bolo uvedené, že registrácia je bezplatná a neboli tam (aspoň nie zreteľne) uvedené žiadne poplatky. Po vyplnení a potvrdení dotazníka som bola vyzvaná na pokračovanie. Po potvrdení prémiového členstva bola uvedená suma 20€. Po zvážení, som túto sumu uhradila platobnou kartou, čoho som si úpne vedomá. Na moje nemilé prekvapenie mi prišla obratom sms z banky, že z môjho účtu bola dňa 12.5.2019 stiahnutá suma vo výške 119,40€.
Vôbec som nikde nenašla, z akého dôvodu bola danú suma stiahnutá. Bolo mi to nepríjemné riešiť aj som sa hanbila a nevedela som, čo mám robiť a tak som to nechala tak.
Dňa 14.11.2018 mi bola z účtu stiahnutá suma vo výške 149,40€. Nevedela som, o čo ide a bola som sa preto informovať vo svojej banke. V banke zistili, že spoločnosť prevádzkujúca zoznamku Academic Singles mi danú sumu stiahla. Okamžite som dala zablokovať kartu. A tiež som bezodkladne požiadala o ukončenie a zrušenie členstva. Na moju žiadosť mi odpovedali, že požadujú zasať výpoveď mnou vlastnoručene podísanú, čo som bezodkladne aj urobila a zaslala. Odpoveď spoločnosti mi prišla dňa19.11.2018 s tým, že členstvo bude zrušené dňa12.05.2019.
Následne mi spoločnosť zaslala upomienku na uhradenie ďalšej sumy vo výške 160,40€,za omeškanie a neskorú výpoveď s informáciu, že členstvo naďalej trvá a nebolo zrušené.
Spoločnosť mi zaslala ďalší email, kde sa vyhráža, že ak neuhradím požadovanú sumu upomieky, postúpy vymáhanie exekútorovi.

Okrem chyby, že som sa zaregistrovala na stránke spoločnosti, nie som si vedomá, že by som bola danej spoločnosti niečo dlžná. Nikde ani pri registrácii nebolo žiadne viditeľné upozornenie na takýto spôsob platby a neustále obnovovanie členstva. Spoločnosť si neprávnene, bez upozornenia sťahovala platby. Obchodné podmienky, ktoré má spoločnosť teraz uverejnené sú zo dňa 18.7.2018 - teda nemôžem doložiť, ako bolo stanovené pred týmto dátumom..

Neviem, ako sa mám brániť voči týmto nekalým praktikám spoločnosti.
Prosím Vás o radu a pomoc
Celú komunikáciu so spoločnosťou aj scan zaslanej výpovede môžem zaslať po vyžiadaní, nejde mi priložiť príloha.

Ďakujem

V prípade otázok som k dispozícii

Zostávam s pozdravom
Iveta Sečanská


Požadované řešení

Žiadam spoločnsoť be2 S.a.r.l., o okamžité zrušenie členstva a profilu v zoznamka Academic Singles zrušenie vymáhania neoprávnenej čiastky 160,40€ a vrátenie stiahntých súm 149,40 a pri registrácii 119,40€ na ktoré som nebola vopred upozornené.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2019 10:38, před 6 lety

V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).

Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.1.2019 12:01, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.1.2019 16:14, před 6 lety


Iveta Sečanská

Dobrý deň,
na základe vyššie uvedenej výzvy spoločnosti be2 S.a.r.l. som sa obrátila na nich a čakám na odpoveď, ktorú následne zverejním na tejto stránke.

Ďakujem a zostávam s pozdravom
Iveta Sečanská

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2019 15:18, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2019 12:27, před 6 lety

Spotřebitelka nás informovala, že jí společnost vrátila peníze. Stížnost tedy uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.