Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v měsíci září jsme si u společnosti "Ostrov her" objednávali zboží "Dřevěný soubor her - 100" pod objednávkou 11801286, které nám bylo zasláno dne 10.09.2018. Jelikož bylo zboží určeno jako dar k Vánocům, bylo toto zboží rozbaleno během týdne 52/2018. Po rozbalení zboží a kontrole bylo zjištěno, že přiložený návod v českém jazyce neodpovídá v 70% obsahem zakoupené verzi zboží. S produktem jsme jinak 100% spokojeni.
29. prosince byl z naší strany zaslán email společnosti Ostrov her (obchod@ostrov-her.cz) s žádostí o dodání správného návodu k výše uvedenému zboží, přičemž obchod odpověděl dne 02.01.2019 (@ostrov-her.cz), že správný návod bude zaslán ihned jako PDF soubor, což se doposud nestalo.
S pozdravem
Arnošt Bartošek
Špatný návod v českém jazyce - Dřevěný soubor her 100
V případě, že žádný odpovídající návod v českém jazyce neexistuje a nebude dodán, požadujeme vrátit část peněz zpět.
Děkuji.
|
Tweet |
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.
Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Za porušení informační povinnosti hrozí prodávajícímu pokuta za správní delikt a to až do výše 1 000 000,- Kč. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že porušil některou ze svých povinností, má možnost obrátit se s podnětem na Českou obchodní inspekci https://www.coi.cz/podatelna/.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.