Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#30118Poškrábaný telefon při vrácení z reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2019, před 6 lety

Vladimír Kotek

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 20.12.2018 jsem reklamoval v O2 prodejně v Globusu Liberec telefon Apple Iphone 8.

Telefon se vrátil 3.1. s tím, abych z něj odstranil sledovací zařízení "Najdi Iphone" jinak se do něj v servisu nedostanou. To jsem udělal se slečnou na pobočce přes jejich PC. S telefonem jsme vůbec nic nedělali a tady přichází kámen úrazu.

17.1, mi přišla sms, abych si přijel telefon vyzvednout. Přijel jsem na pobočku a při přebírání telefonu jsem si všiml, že je docela dost poškrábaný na displeji. Telefon jsem do servisu dával s ochranným sklem, které evidentně někdo sundával protože, se telefon vrátil sice se sklíčkem, ale skoro na něm už nedrželo, takže ho prodejce na prodejně odlepil a řekl ať si telefon radši zkontroluju.

Sám prodejce uznal, že telefon je teda dost poškrábáný a výrazně to snižuje jeho prodejní hodnotu.

Do servisu jsem dával telefon jako kdyby byl nový, ihned po koupi jsem na něj dal ochranné sklo a nosil jsem ho v silikonovém obalu.

Všechno jsme sepsali a poslali do servisu kam teleofon šel na reklamaci. Ze servisu, ale odpověděli, že jsem to měl řešit hned potom co se telefon vrátil poprvé na prodejnu jak popisuju výše, abych z něj odstranil sledovací zařízení. Problém je v tom, že s telefonem jsme vůbec nic nedělali tohle jsme odstranili přes pc na prodejně a telefon zůstal na prodejně a posílal se zpět do servisu.

Co si budem přece jenom je to věc za 20 000kč je to to samé jako kdybych dal auto do servisu a vrátilo se mi s poškrábaným lakem.

Chci se proto zeptat jaké jsou mé možnosti, kdyby i na podruhé společnost zamítla mou reklmaci, jakože to asi podle prodejce na pobočce udělá.


Děkuji


Produkt

Apple Iphone 8


Požadované řešení

Žádám opravu předního poškrábaného skla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2019 10:27, před 6 lety

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Protokol o opravě by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k opravě/vyzvednutí z opravy, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.1.2019 10:37, před 6 lety

Dobrý den,

předně jen zmíním, že v případě reklamace ochranné sklo skutečně může být sundané pro kontrolu a další diagnostiku zařízení. Toto je uvedené i v reklamačním protokolu, který při řešení reklamace předáváme k podpisu.

Každopádně samotné poškrábání určitě můžeme prověřit. Pošlete mi, prosím, číslo reklamačního protokolu nebo jakýkoliv doklad, který jste k telefonu obdržel?

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.2.2019 20:42, před 6 lety


Vladimír Kotek

Dobrý den,

předem bych chtěl ještě říct, že si tady na nikoho nechci stěžovat. Už vůbec ne na pána z pobočky Globus Liberec, který semnou reklamaci řeší a vychází mi asi maximálně vstříc dokonce mi i vyměnil zapůjčený telefon za lepší než, který jsem měl zapůjčený poprvé.

Každopádně dneska jsem s ním telefonoval a řekl mi, že servis Britex reklamaci poškrábání displeje telefonu zamítl i po druhé.

Já ale telefon dal reklamovat s ochranným sklem, které jsem na něj dal ihned po koupi. V potvrzení o převzetí je jen napsáno, že je prasklé ochranné sklíčko, které bylo prasklé v levém horním rohu nic o tom, že je telefon poškrábaný tam není.

Evidenční číslo protokolu je:36500709/180

Ještě jednou chci zdůraznit, že telefon od koupi nosím v silikonovém krytu a s ochranným sklem! Mám zájem ho prodat a vyměnit za novější model, ale poškrábání displeje dost snižuje prodejní hodnotu.

Děkuji.
Kotek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2019 12:37, před 6 lety

Zdravím,

obdržel jsem už od kolegů vyjádření.

V první řadě se rozchází vaše tvrzení o stavu telefonu při jeho podávání k reklamaci:
"Do servisu jsem dával telefon jako kdyby byl nový, ihned po koupi jsem na něj dal ochranné sklo a nosil jsem ho v silikonovém obalu." a "V potvrzení o převzetí je jen napsáno, že je prasklé ochranné sklíčko, které bylo prasklé v levém horním rohu nic o tom, že je telefon poškrábaný tam není."
V předávacím protokolu z pobočky je uvedeno přesně: "Popraskané tvrzené sklo, displej se zdá být nepoškozený, bez demontáže skla ale nemohu jednoznačně určit."
Stav telefonu pod ochranným sklem skutečně nelze/nešlo určit. Podle fotky z přijetí telefonu byl ale telefon značně poškozený v levém horním rohu pravděpodobně po jeho pádu, rozhodně proto nebyl jako nový.

Je mi líto, ale v tomto případě nemůžeme vyhovět vaší žádosti o bezplatnou výměnu displeje.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.2.2019 18:34, před 6 lety


Vladimír Kotek

Děkuji za zprávu. Mé tvrzení se absolutně v ničem nerozchází, sám v popisu uvádím, že telefon bylo prasklé ochranné sklo, ale nic to nemění na tom, že displej byl nedotčený. To, že je prasklé tvrzené sklo nic neznamená. Ano to je v předávacím protokolu je, ale tvrzené sklo neprasklo po pádu, ale prasklo mi když jsem měl telefon v kapse a sednul si s ním v autě.

Jak říkám na telefonu je od koupi tvrzené sklo proto nebylo možné ho poškrábat.

Obrátím se tedy na Českou obchodní inspekci popřípadě soud. Jen jste mi utvrdili, že jste největší odpad mezi operátory. Kdybych se nemusel za 6000 Kč vyplácet už jsem dávno u T-Mobile.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2019 13:31, před 6 lety

Vyzýváme spotřebitele, aby se napříště zdržel hanlivých komentářů, jinak budeme nuceni stížnost uzavřít.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.2.2019 07:25, před 6 lety

Vše podstatné už v tomto případě zaznělo.
Z naší strany tak můžu už jen dodat, že pro mimosoudní řešení sporů vzniklých z kupní smlouvy mezi námi a spotřebitelem je příslušná Česká obchodní inspekce - oddělení ADR. Bližší informace včetně formuláře pro podání návrhu můžete najít na https://adr.coi.cz/cs. V oblasti finančních služeb je příslušný finanční arbitr v rozsahu působnosti stanoveném právním předpisem upravujícím finančního arbitra (http://www.finarbitr.cz/cs/). V oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb je příslušný Českýtelekomunikační úřad v rozsahu působnosti stanovené právním předpisem upravujícím elektronické komunikace a poštovní služby (https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu).

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2019 06:42, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.3.2019 07:10, před 6 lety


Vladimír Kotek

Stížnost byla společností zamítnuta. Telefon jsem si jel vyzvednout sám na pobočku už mě pak nikdo nekontaktoval, takže by tam telefon byl asi dodnes. Telefon jsem si vyzvedl minulý týden v pátek.

Každopádně příští týden ho jdu opět reklamovat, protože se telefon opět restartuje. Za den se minimálně 5x sám vypne a zapne. Někdy to trvá i 5.minut než se zapne a je mi jasné jak to dopadne až na telefon skončí záruka. Telefon se vypne a už zapnout nepůjde vůbec.

Současně s tím, jsem se rozhodl zrušit veškeré služby u společnosti o2, ale byla mi vyčíslena pokuta 6500,- za předčasné ukončení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2019 12:24, před 6 lety

Co se týče zrušení služeb - ukončení smluv na dobu určitou před uplynutím doby trvání, má společnost nárok nanjevýš na 1/5 plateb zbývajících do konce sjednaného období a doplacení zařízení, které bylo poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Pokud se týče vady zařízení, v případě, že se vada bude opakovat třikrát a dvakrát z toho bude řešena opravou, vznikne při třetí reklamaci spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy.

Vzhledem k dřívějšímu vyjádření společnosti, která již nemá zájem věc řešit prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.