Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#30120Neuznaná reklamace grafické karty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 hodin 41 minut

Detail stížnosti

Publikováno
28.01.2019, před 6 lety

Martin Krejčí

Znění stížnosti

Reklamoval jsem Grafickou kartu téměř před skončením její záruční doby. Technik ji na místě chvíli pečlivě ohledával a vypsal do formuláře její fyzický stav. Reklamaci neuznali kvůli mechanickému poškození DVI konektoru (viz fotka: https://drive.google.com/file/d/1yYh7siks7l8ykcfdHt3zuCmGA_SZpV2T/view?usp=sharing )

Při reklamační kontrole si toho nevšimli a já si toho také nejsem vědom, navíc jsem konektor ani nepoužíval. Ulomený je miniaturní kousíček plastu, který na funkci nemá vůbec žádný vliv. Piny vzadu jsou řádně odděleny přepážkou, pouze na kraji kousíček přepážky chybí. To je jako zamítnout reklamaci kvůli tomu, že mobilní telefon má poškrábaný displej. Mechanické poškození to sice je, ale na to zda mobil funguje nebo ne, nemá žádný vliv. Může to mít vliv jedině na špatné ovládání displeje.


Proto na radu prodavače i dalšího zákazníka, který se při přebírání reklamace v obchodě nacházel, jsem grafickou kartu reklamoval znova s tím, že se z reklamace vrátila s poškozeným DVI konektorem a poškození nemá žádný vliv na to, že karta přestala fungovat. Mohlo by to mít vliv jedině na funkčnost konektoru, který jsem ale stejně nepoužíval, ale určitě to nemůže mít souvislost s nefunkční grafickou kartou. Bohužel reklamaci opět zamítli kvůli mechanickému poškození DVI konektoru.

Zase nelze vyloučit, zda nevznikla vada nechtěně v servise, což se občas stává.

Teď nevím, co dělat, protože na jakékoliv řešení mám pouze 1 den od přebrání reklamace a to je dost krátká doba, pak už totiž končí záruka.


Požadované řešení

oprava/vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2019 07:31, před 6 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.

K prokázání stavu zboží v době jeho předání k reklamaci slouží potvrzení vydané prodávajícím (reklamační protokol). V případě, že se poškození projeví až během reklamace, musí prodávající přesvědčivě prokázat, že toto poškození nevzniklo během reklamace, ale že již existovalo v době předání. Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.