Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30132Neuznaný průkaz studenta a přirážka 400kč a doplatek do plnohodnotné ceny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

29 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.01.2019, před 6 lety

Josef Pacovský

Znění stížnosti

Dne 27.1. jsem cestoval vlakem s turistickým oddílem z Liberce do Prahy, a Průvodčí, označený pracovním číslem 14014 ve vlaku z Turnova do Prahy mi odmítl uznat průkaz studenta ISIC opatřený akreditační známkou pro akademický rok 2018/2019, vydávaný universitou. Tvrdil, že průkaz není platný, a proto mi musí udělit přirážku 400kč a doplacení jízdného 135kč, jinak mě na příští stanici vyhodí.
Jsem přesvědčen, že dikce nařízení vlády, kterým se tato plošná sleva pro studenty zavádí má za cíl ulehčit studentům, a to na základě prokázání statusu studenta a nikoliv na základě platnosti ISIC karty.
Pokud je sleva či výhoda poskytována pouze na status studenta, může Poskytovatel ověřit status studenta držitele elektronicky a tím zjistit nárok na slevu či výhodu.
Žádám proto omluvu od tohoto průvodčího za takovýto nezákonný postup a navrácení 535 Kč které ze mě byly vynuceny, a jejichž zaplacení mohu doložit, rovněž mohu doložit skutečnost, že jsem studentem University Karlovy.


Produkt

Přeprava osob v drážní dopravě, studentské jízdné, nezákonný postup průvodčího


Požadované řešení

Žádám omluvu od průvodčího označeného číslem 14014, který dne 27.1.2019 pracoval ve vlaku z Turnova do Prahy a v 15:36 mi vystavil Přirážku z nehlášenou jízdu. Od společnosti České dráhy a.s. žádám navrácení 535 Kč které ze mě byly jejich zaměstnancem vynuceny, a jejichž zaplacení mohu doložit, rovněž mohu doložit skutečnost, že jsem studentem University Karlovy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2019 12:03, před 6 lety

Jak uvádí České dráhy, a.s. na svých internetových stránkách (https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-26031/) v záložce podmínky, žáci a studenti ve věku od 18 do 26 let prokazují nárok na slevu 75 % z ceny Obyčejné jízdenky, Akční jízdenky, SuperAkční jízdenky, Zpáteční jízdenky nebo Traťové jízdenky pro 2. třídu platným žákovským průkazem nebo platným průkazem ISIC.

Pokud měl student platný průkaz ISIC, měl nárok na poskytnutí studentské slevy.

Pokud spotřebitel nesouhlasí s účtováním doplatku, je na místě podat společnosti stížnost.

Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2019 06:26, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.