Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na konci roku 2012 jsem zakoupila goratexové boty značky Salomon za 2510,- s očekáváním, že mám nepromokavé boty. Z počátku tomu tak bylo, ale po roce a půl, trochu popraskala bota shora v ohybech a nejspíš i ten goratex uvnitř, takže udělám dva kroky v mokré trávě a mám mokré ponožky. Podala jsem reklamaci a už tam mi pán na prodejně sdělil, že na goratex se vztahuje jen půl roční záruka. Ted jsem tam volala, jak to dopadlo, protože reklamaci jsem zkusila a pán mi řekl, že nebyla uznána a mám boty nazpět. Reklamace neuznána, asi jsem si měla boty vystavit doma a chodit v nich jednou za měsíc nebo nevím. Mám za to, že nepromokavost by měla vydržet a záruka by se i na to měla vztahovat. I kdybych v botách chodila třeba denně. Udržovala jsem je, impregnovala je, chodila v nich a materiál to prostě nevydržel. Prosím o pomoc nebo radu jak dále postupovat, protože tento způsob jednání se mi příčí.Číslo reklamace je 01121, tel na reklamaci je 234 657311, závada byla trhající se boty v ohybu a promokavost. Adresa FO SALOMON, Průmyslová 440, Praha 10
kod zboží L12041200, boty x-tiana, velikost 7, cena 2510,-
mám za to, že bych měla dostat nazpět peníze, nebo v dané částce si zakoupit něco na prodejně Salomon
|
Tweet |
Na spotřební zboží se ze zákona vztahuje dvouletá záruka. Opačná ujednání jsou dle § 627 odst. 3 zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, neplatná. Prodávající může reklamaci zamítnout, pokud se jedná o běžné opotřebení nebo o mechanické poškození. Jestliže prodávající reklamaci zamítne a již uplynulo více než šest měsíců od převzetí věci, je na spotřebiteli, aby prokázal, že se o vadu jedná. Doporučujeme vadu konzultovat se znalcem, který může na žádost spotřebitele vypracovat znalecký posudek, ve kterém vysloví, zda se jedná o vadný výrobek či nikoli. Jestliže posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz
Jestliže prodávající odůvodnil reklamaci pouhým tvrzením, že je záruka limitová na určitou kratší dobou, než stanoví zákon, jedná se o nikoli řádně vyřízenou reklamaci. V takovém případě doporučujeme spotřebiteli trvat na posouzení vady.
Společnost AMER SPORTS Czech Republic s.r.o. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.