Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 19.12. jsem si udělala profil na seznamce academic singles.cz, která je v českém jazyce a proklamuje vysokou serióznost. Protože jsem se chtěla jen podívat a vyzkoušet, zvolila jsem členství na zkoušku za 149,- za 1 měsíc.
Po jednoduchém zalogování se jsem během pár dní zjistila, že profily nejsou pravé, nakopírované fotografie a chtěla jsem své údaje, resp. svůj profil zcela zrušit, což se mi nepovedlo, nebylo to možné klasickým způsobem podobnému tomu, jako došlo k přihlášení. Nechala jsem to tedy být, vymazala jen své údaje a předpokládala jsem, že po měsíci profil zanikne.
Dne 19.1. mi přišla zpráva z banky o podezřelé transakci, kterou jsem neautorizovala. Ihned jsem se spojila s bankou a blokovala účet, kde mi sdělili, že jde o platbu v Lucembursku. Vůbec jsem netušila, o co může jít, kartu jsem zrušila a platbu reklamovala. Včera, 28.1. mi přišla výhružná upomínka z firmy academic singles, kde mě vyzývají v předmětu: NALÉHAVÉ-academic singles platební upomínka k uhrazení 3-měsíčního členství 2247 + 280 Kč (celkem 2527,-), jakožto dluh a možnost platit buď platební kartou nebo Paypallem, či na jakýsi pochybný účet v podivném tvaru vedený v Mnichově, Německu. Aź zde jsem s dozvěděla, že" firma" má sídlo v Lucembursku.
Začala jsem pátrat po recenzích a zjistila jsem, že takto "postižených" je tisíce nejen v ČR,ale po celém světě a je to jeden velký podvod. Navštívila jsem Policii ČR,kde jsem případ nahlásila a Policie převzala k řešení. Rovněž jsem nahlásila na eccnet-cz@ec.europa.eu jako společnosti řešící obchodní spory se zahraničními subjekty. Včera jsem vypověděla smlouvu a poslala mailem na jejich adresu collections@be2.com a dnes také na základě této stránky na michal.hlavacek@be2.com. Dosud jsem nedostala potvrzení od této společnosti o přijetí výpovědi a vůbec žádný ani telefonický kontakt není nikde možný,pouze fax, který v dnešní době již není nikde používán (ani na poště).
Prosím o pomoc v této věci.
Referenční číslo: CZ-2019-01-28-182458669-AS-CB
Potvrzení o přijetí výpovědi a nenárokování si žádné částky za služby, které jsem si neobjednala a ani nevyužívám.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku.
Pokud by se společnost rozhodla údajnou dlužnou částku vymáhat soudní cestou, musela by prokázat, že spotřebitelku o výše uvedeném řádně informovala a že smlouva byla platně sjednána. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Spotřebitelce dále doporučujeme, aby si uchovala veškeré dokumenty, které prokazují, že smlouvu mezi ní a společností ukončila, případně se pokoušela ji ukončit, ale z důvodů na straně společnosti jí to nebylo umožněno.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Zde přikládám e-mail,který mi dnes společnost odeslala poté, co jsem odeslala mailem včera výpověď. Je možné nějak relevantně a právně se vyhnout placením toho, co jsem si neobjednala, nevěděla jsem o tom a ani nemohla on-line zrušit před uplynutím lhůty 1 měsíce?
Zde dnešní odpověď:
Dobrý den,
děkujeme za Váš email.
Naše záznamy ukazují, že jste si k datu 19.12.2018 objednali a uhradili Premium členství na období: 1 měsíc(e/ů).
Mějte prosím na paměti, že jste v rámci procesu registrace souhlasil/a s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP). VOP jasně ustanovují, že Vaše VIP členství bude - v případě, že včas a řádně nevypovíte jeho automatickou prolongaci - automaticky prodloužené.
Na skutečnost, že je členství automaticky prodlužováno, je každý člen upozorněn taky v uvítacím emailu, který Vám byl doručen dne 19.12.2018 a na stránce s volbou objednávaného produktu (viz prosím přiložený Screenshot).
Jelikož nebylo Vaše VIP členství včas a řádně vypovězené - nejpozději 4 dny před datem vypršení hrazeného období , bylo toto v souladu s VOP prodloužené.
Z Vaší strany byl dne 28.01.2019 učiněn neoprávněný Chargeback - členský poplatek byl neoprávněně stažen zpět na Váš účet.
Rádi bychom Vás informovali, že realizace chargeback byla neoprávněná, jelikož jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami Academic singles.
Součástí procesu úhrady VIP členství bylo také upozornění, že smlouva bude automaticky prodloužená o stanovené VIP období (t.j. 3, 6 nebo 12 měsíců) v specifikované ceně, se splatností předem - viz prosím také Screenshot platební stránky, který je součástí přílohy tohoto emailu.
Informace v souvislosti s prodloužením a právem na Výpověď jsou opětovně zdůrazněny v rámci Všeobecných obchodních podmínek, s kterými jste souhlasili - viz prosím také VOP - https://www.academic-singles.cz/info/vseobecne-obchodni-podminky-vop-spolecnosti-academic-singles
V systému žel v současnosti chybí úhrada za Vaše VIP členství, platné v datu: 19.01.2019 - 19.04.2019, jelikož členský poplatek byl neoprávněně stažen zpět na Váš účet.
Děkujeme Vám za pochopení.
Pokud dlužný poplatek nebude (do data splatnosti uvedeného v Upomínkovém emailu) uhrazený, bude případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dlužných poplatků.
S pozdravem,
Jana Hájková
Oddělení pohledávek
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg
Email: collections@be2.com
_________________________________________________________
Společnost smí smlouvu prodloužit jen za předpokladu, že o tom uživatele jasně a srozumitelně informuje ještě před závaznou registrací. Jinak nemá právo účtovat si další poplatky.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Pokud je spotřebitelka přesvědčena, že společnost účtovala poplatek za prodloužení neoprávněně, může se obrátit na svou banku s žádostí o reklamaci platby provedené kartou (služba chargeback). V takovém případě je nutné se připravit na to, že společnost od požadování částky neustoupí a bude ji vymáhat prostřednictvím soukromé agentury, která však bez pravomocného rozhodnutí soudu nemůže činit více, než opakovanými výzvami na spotřebitele "tlačit". Pozornosti spotřebitelky také doporučujeme příručku Evropského spotřebitelského centra k problematice online seznamek: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.