Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tento dopis jsem zaslala ČD
Vážení,
4. ledna 2019 jsem odjížděla v 16.hod. za stanice Třeboň lázně s očekáváním, že v 18.27 budu v Praze. Do Prahy jsem dojela v 19.40. Po příjezdu na Hl. nádraží jsem v informační kanceláři dostala tiskopis - Žádost o poskytnutí odškodnění. Dnes při vyplňování jsem narazila na několik sporných bodů.
1/ moje jízdenka stála pouze 56,--Kč. Vzhledem k tomu, že jsem seniorka 65+ je cena nižší. Plné jízdné by bylo 224,-Kč. Proto se domnívám, že nárok na odškodění mám také. Nebo senioři žádný nárok nemají? Zdržení se týká všech cestujících bez ohledu na věk, proto i kompenzace by měla být stejná.
2/Nebyly splněny vybrané standardy přepravy- píšete, že pokud ve voze nebyla teplotní pohoda je nárok na 30,-Kč dobropis od průvodčího. V mém případě nebyla teplotní pohoda v přestupní stanici Veselí n. Luž. kde jsem čekala 80 min. na zpožděný rychlík z Českých Budějovic do Prahy. Tyto dlouhé minuty jsem strávila v zimě v nevytopené "čekárně" u pokladny ve stanici Veselí.
Očekávám vaši odpověď a na náhradu- č. mého účtu
Jejich odpověď:
velmi si vážíme faktu, že pro Vaše cesty využíváte služeb dopravce České dráhy. O to více nás mrzí Vaše nespokojenost.
Důvodem zpoždění vlaku R 708 byla mimořádná události - porucha trakčního vedení, která měla negativní vliv na jízdy vlaků a na spokojenost našich zákazníků. Pro Vaši informaci uvádíme, že majitelem infrastruktury je státní organizace Správa železniční dopravní cesty, která je odpovědna za provozuschopný stav na železnici. Vyhlášeným podmínkám se musí přizpůsobit všichni železniční dopravci. K této mimořádné události došlo bez zavinění dopravce České dráhy.
K podmínkám odškodnění uvádíme, že jako dopravce samozřejmě máme odpovědnost vůči zákazníkovi, a to ve formě následného vyrovnání za nastalou situaci. Pokud nedojde k naplnění práv zákazníka, plynoucích z přepravní smlouvy, má možnost náhrady dle stanovených podmínek v přepravním řádu. Plně respektujeme již několik let platnou legislativu EU i ČR v oblasti odškodnění zákazníků za zpoždění vlaků. Plné znění Vašich zákaznických práv a případný postup při jejich uplatnění můžete nalézt na stránce www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/.
Podmínky uvedené v Žádosti o poskytnutí odškodnění jsou v souladu vnitrostátních i mezinárodníc podmínek. Cestující sám rozhoduje, jaké jízdné ke své jízdě využije. Pokud jste využila jízdné vyhlášené MF a za jízdní doklad jste zaplatila 56,- Kč, tak na základě řádně uzavřené přepravní smlouvy Vám nárok na odškodnění nevznikl.
Podle Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou osobní dopravu (SPPO), pokud nebyly ve vlaku kategorie R, Rx, Ex, IC, EC, SuperCity, railjet, EN dodrženy příslušné standardy v souladu s platnými přepravními podmínkami (dále SPPPO) nebo komfort přepravy a cestujícího nelze přemístit na místo stejné kategorie v jiném voze téhož vlaku, může cestující uplatnit právo na jednorázové odškodnění ve výši 30 Kč, které vystaví průvodčí přímo ve vlaku, a lze ho použít k úhradě dalších služeb Českých drah. Odškodnění průvodčí vystaví na základě žádosti cestujícího přímo ve vlaku. Dodatečně nárok nelze uznat.
Na základě výše uvedených podmínek Vám nárok na odškodnění z důvodu zpoždění vlaku nebo teplotní nepohody při čekání na vlak v železniční stanici nárok nevznikl.
Za zpoždění vlaku a následné komplikace se Vám jménem dopravce České dráhy omlouváme. Věříme, že i přes uvedené komplikace nám zachováte zákaznickou přízeň.
Děkujeme za dosavadní využívání našich služeb.
Zajímá mě váš názor na náhradu za zpoždění pro seniory, resp. cestující se slevou.
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
V daném případě záleží, jaká je cena jízdenky. Pokud je po využití slevy cena jízdenky pouze 56,- Kč, nárok na odškodnění nevzniká.
Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.