Společnost


Badoo Trading Limited (seznamka badoo.com)

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#30174Badoo - Neoprávněná platba

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2019, před 6 lety

Vladislav Toby

Znění stížnosti

Zdravím,
Před měsíce jsem si na zkoušku zakoupil kredity za 30 korun. Platba proběhla v pořádku, kartu jsem z profilu ihned odebral a zakázal všechny automatická prodloužení. Solidní překvapení ale nastalo při kontrole účtu, kdy po 2 dnech si Badoo samo od sebe odečetlo dalších 2899 Kč za doživotní Premium účet.

Podotýkám, že účet byl bez karty, žádná faktura ani oznámení mi nepřišlo a to vše v době, kdy jsem na Badoo ani nebyl. Začal jsem tedy hledat na internetu a zjistil jsem, že to je evidentně jejich obchodní taktika a takto poškozených lidí jsou stovky a možná i tisíce. Jen v mém okolí se za celý den ozvali další 3 lidi, kteří měli podobný problém, kterým to dokonce strhávalo i několik měsíců po jejich neaktivitě.

Badoo jsem samozřejmě kontaktoval (jak česky, tak anglicky). V podmínkách sice mají možnost odstoupit do 14 dnů, ale jejich odpověď byla klasická... Zakoupil jste si službu, služba je aktivní, nevidíme důvod vracet prostředky. Je nám úplně jedno, že tisíce lidem se platby samy strhávají, důkazy, že to tak bylo nemáte, čau...

Banku jsem kontaktoval s tím, že se jedná o neoprávněnou platbu, ke které jsem nedostal žádné informace, ani fakturu, ale doporučili mi jen zrušit kartu.

Je nějaké rozumné řešení tohoto problému, nebo to mám rovnou hodit za hlavu?


Požadované řešení

Navrácení alespoň 50% dané částky. Uvést důkazy, že produkt jsem skutečně s vědomím nakoupil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2019 10:25, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby.

Dle informací uvedených na webových stránkách společnosti (https://badoo.com/help/?section=25) je možné automatické platby ukončit prostřednictvím nastavení v profilu zákazníka.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím našeho portálu, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2019 05:45, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.