Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#30184Výpověď smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

23 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.01.2019, před 6 lety

Michaela Křenková

Znění stížnosti

Jelikož jsem se odstěhovala z bytu, kde byla služba UPC internet zřízena, chtěla jsem smlouvu vypovědět. Abych nemusela platit tisícová vyrovnání za poskytnutou "slevu" na ceně připojení, musela jsem počkat až do konce výročí smlouvy v prosinci 2018, přestože jsem již v září internet nevyužívala. První výpověď jsme podala 8.8.2018, napsala jsem ji ručně, podepsala a naskenovanou zaslala UPC. Stejný proces jsem opakovala ještě jednou v říjnu a telefonicky jsme sdělila operátorům nesčetněkrát, že žádám o ukončení smlouvy k 20.12.2018. Přesto k ukončení smlouvy k tomuto datu nedošlo, jelikož UPC sice výpovědi dostala, ale akceptuje pouze písemnou výpověď doručenou na adresu UPC. Když jsem službu zřizovala, stačil souhlas po telefonu. Kdybych službu chtěla sice pro sebe zrušit, ale převést zároveň na jinou osobu, stačí naskenovaný podepsaný formulář zaslaný emailem. Jakmile tedy má UPC zajištěny platby za služby, je vše v pořádku. Pokud chcete přestat platit, snaží se Vám to co nejvíce znepříjemnit a kladou tomu administrativní překážky a pro Vás to znamená náklady navíc.


Požadované řešení

Akceptace výpovědi ze dne 8.8.2018, v podobě dopisu, podepsaného, naskenovaného a zaslaného emailem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2019 11:47, před 6 lety

Způsob výpovědi je odvislý od toho, co si strany ujednají mezi sebou. V tomto případě tak jsou rozhodující všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC, s nimiž spotřebitelka při uzavření smlouvy vyjádřila souhlas a které požadují v případě výpovědi písemnou formu. Podmínky však dále nespecifikují, co rozumějí písemnou formou - může se jednat také o postup, který použila spotřebitelka. Podmínkami dodržení písemné formy je zachycení projevu vůle prostřednictvím slov na podkladu a podpis jednající osoby; písemnou formu lze tedy dodržet i při právním jednání učiněném elektronicky. Podpis musí být připojen na konec textu obsahující písemné právní jednání. Podpis bývá zpravidla činěn vlastnoručně.

Nadto je třeba pamatovat na ustanovení § 1812 občanského zákoníku, podle něhož se nejasná smluvní ujednání musí vykládat ve prospěch spotřebitele.

V případě, že se spotřebitelce nepodaří vyřešit spor smírnou cestou, může se obrátit s žádostí o mimosoudní řešení sporu na Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.2.2019 17:01, před 6 lety

Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) se stížností klientky podrobně zabývala. Je nutné konstatovat, že pro ukončení smlouvy je potřeba zaslat písemnou výpověď poštou vlastnoručně podepsanou na adresu Klientské centrum UPC, P. O. Box 53, 130 11 Praha 3, případně e-mail opatřený zaručeným a uznávaným elektronickým podpisem zaslaný na adresu info@upc.cz. Výpovědní lhůta činí 30 dní a začíná běžet následující den po doručení výpovědi.

Klientka první zaslanou výpověď dle VOP bohužel neměla platnou – chyběl elektronický ověřený podpis, proto ji nebylo možné akceptovat elektronicky. Platnou výpověď klientka následně doručila emailem s elektronickým podpisem dne 7.12. 2018 a smlouva byla následně dle VOP ukončena k datu 6.1.2019.

Aktuálně společnost UPC eviduje k úhradě částku 63,60 Kč za období od 1.1. – 6. 1. 2019. Částku je nutné uhradit v co nejkratším termínu na BÚ 3983815/0300, pod VS 44176281. Pokud klientka ještě nevrátila zařízení, rovněž je nutné jej vrátit co nejdříve. Adresa pro vrácení zařízení je k dispozici na webu UPC - https://www.upc.cz/pece-o-zakazniky/obecne-dotazy/dotazy-ke-smlouve/vraceni-zarizeni/.

Věříme, že situaci podařilo vysvětlit dostačujícím způsobem. V případě dalších dotazů, připomínek či reklamací je možné kontaktovat klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
22.2.2019 14:12, před 6 lety


Michaela Křenková

Hodnocení: