Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
2.1.2019 Jsem si v eshopu Lidl objednal vákuovačku , od prvního dne navákuje . Dne 8.1.2019 jsem si ojednal v eschopu Lidl rychlovarnou konvici , po týdnu prskla a vypadly všechny jističe .Když jsem to reklamoval tak nejprve paní napsala reklamace a pak mne přepojila někam dál . Dostal jsem email , že snad mám poslat vakuovačku do Německa na jednu firmu a konvici na jinou firnu ještě úplně jinou . Když jsem se obrátil tu firmu na servis tak mi řekli ,že se zabývají jan zdravotní technikou . A teď Lidl eschop nekomunikuje vůbec . Sluka
Výměna vadného zboží za zboží bez vady .
|
Tweet |
Společnost není oprávněna po spotřebiteli požadovat, aby zboží k reklamaci zaslal do Německa. Dle bodu 6.5 všeobecných obchodních podmínek (https://www.lidl-shop.cz/vseobecne-obchodni-podminky)může být reklamace uplatněna korespondenčně při použití kontaktních údajů dle bodu 11.
Dle bodu 11 kontaktní údaje prodávajícího jsou:
Lidl Česká republika v.o.s.,
Nárožní 1359/11,
158 00 Praha 5,
hotline@lidl-shop.cz,
tel.: 800 115 435.
Pokud by prodávající trval na zaslání zboží do zahraničí, mohlo by se jednat o zakázané ujednání ve smyslu § 1814 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, které spotřebitele omezuje v uplatnění práv z vadného plnění. K takovémuto ujednání se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Sluko,
za komplikace s našimi výrobky se omlouváme. Nechte nám tu prosím ref. číslo, abychom případ prověřili a zajistili patřičnou nápravu.
Děkujeme
S pozdravem
Lidl Česká republika
Reference #42711876
Děkujeme za zaslané číslo, pane Sluko.
Referenci jsme předali k urgentnímu vyřízení a věříme, že Vám bude nabídnuto jiné řešení reklamace.
Kolegové Vás budou informovat prostřednictvím emailu během 24 hodin.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Lidl si ze mne dělá neustále srandičky , jednou že je to na výměnu za nový kus , hned na to , že do servisu do Německa , teď zase do Německa do servisu . Já jsem nekoupil nový výrobek ,který při prvním zapnuti není funkční, aby putoval po servisu . Nebyl v provozu tak ho mají vyměnit a ne si vymýšlet pokaždé něco jiného . Vždy reagují jen na jednu věc a na druhou ne , pak zase na tu druhou a na první ne . Mne to už nebaví , aby si ze mne v 70 letech neustále dělaly jenom srandičky a neřešily skutečné problémy . Já do Německa nic posílat nebudu , už jsem jim to psal ale oni opakují stále to samé do kola. Teď jen vákuovačka a o konvici zase nic a pak zase konvice a vákuovačka nic , to je stále dokola a nikam to nevede spoléhají na to , že to člověka omrzí a vdá to a oni vydělaly . Sluka
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.
Milý pane Sluko,
mrzí nás, že nejste s našimi postupy spokojen. V případě vakuovačky Vám nabízíme řešení přes servisního partnera Kompernass, který sídlí v Německu. Servisní partner Vám již zaslal štítek pro bezplatné zaslání do zahraničí, aby mohli výrobek opravit, případně Vám zaslat nový. Naši kolegové z oddělení reklamace Vám vysvětlili proces této reklamace a pokud nesouhlasíte se zasíláním výrobku do Německa, můžete výrobek odnést na nejbližší prodejnu společně s fakturou a prodejna s Vámi reklamaci sepíše.
Co se týče konvice, naši odpovědní kolegové Vám nabídli vrácení zboží na sklad a následně finanční částky.
Pro hladké vyřízení obou případů doporučujeme jednat přímo v emailu s našimi odpovědnými kolegy. Děkujeme a znovu se omlouváme za komplikace.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Komunikace s Lidlem nikam nevede stále píše , je nám líto , ale není ochotna v tom nic udělat aby se věc někam pohnula .Mluvil jsem se známou ta si také koupila v Lidlu vakuovačku a po třetí výměně stále není funkční. Její sestra po druhé výměně také není funkční atd. Navrhnul jsem Lidlu ať mi pošlou po PPL jinou bez vady vakuovačku a konvici a já jim po nich zpět pošlu vadné věci . Ptal jsem se PPL a když tam zavolají tak je to možné .Ale Lidl na to nereaguje.Podle mne tady prodávají vrácené zboží v Německu v Lidlu za nové v Česku . Vakuovačka má opotřebené součástky a když jsem čistil konvici tak z ní vypadl z vrchu kus zašlého vodního kamene. Ten tam za 7 dní nemohl být .Měl by už konečně někdo těmto věcem udělat konec ,dělají si z nás odpadiště . Nevím co bych k tomu ještě dodal .
Společnost i prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz sdělila spotřebiteli jednoznačný postup reklamace výrobku. Reklamaci má spotřebitel možnost uplatnit na kterékoliv prodejně společnosti, stejně tak má možnost uplatnit reklamaci zasláním zboží dle popsaného postupu. Možnost, aby spotřebiteli dostal nejprve nové zboží, a pak odeslal společnosti zboží vadné, by jistě byla pro spotřebitele nejvýhodnější a je možná, avšak společnost není k takovému postupu nijak povinná, protože zákon předpokládá pro řešení vad výrobků jiný postup.
Konkrétně upravuje proces reklamace § 19 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v kombinaci s § 2165 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ust. § 19 zák. o ochraně spotřebitele předpokládá, že společnost přijme reklamaci a následně o ni rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se však nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
To je zákonný postup pro vyřizování reklamací, a pokud jej společnost dodržuje, nelze vůči společnosti namítat, že nepostupuje řádně. Dovolíme si konstatovat, že nabídka okamžitého vrácení zboží oproti vrácení peněz v případě konvice je nadstandardní přístup k řešení reklamací. Popsaný postup v případě reklamace vakuovačky je standardní, a pokud společnost dodrží lhůtu 30 dnů, může k servisu výrobků využívat i partnery ze zahraničí.
Stížnost přeřazujeme opět na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, pane Sluko,
mrzí nás, že stále nemáte funkční vakuovačku, nicméně nejrychlejší řešení, které bude mít hladký průběh, bude když podle našich pokynů zašlete vakuovačku k našemu servisnímu partnerovi Kompernass, který sídlí v Německu. Servisní partner Vám již zaslal štítek pro bezplatné zaslání do zahraničí, aby mohli výrobek opravit, případně Vám zaslat nový. Naši kolegové z oddělení reklamace Vám vysvětlili proces této reklamace a pokud nesouhlasíte se zasíláním výrobku do Německa, můžete výrobek odnést na nejbližší prodejnu společně s fakturou a prodejna s Vámi reklamaci sepíše.
Děkujeme za pochopení a přejeme pěkný den.
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.