Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#30213NEUZNANÁ REKLAMACE

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.01.2019, před 6 lety

Rostislav Pavlik

Znění stížnosti

Dne 28.12.2018 jsme na pobočce společnosti Alza.cz a.s., reklamoval Apple IPhone SE, spolu se zaměstnancem pobočky jsme vyplnili Příjemku k reklamaci č. ASRE18793797 do které se uvedl popis závady v podobě skvrny na displayi a popsal se stav produktu odpovídající každodennímu použití.

Dne 16.1.2019 mne byl zaslán email s textem: " Vzhledem k četným škrábancům a znakům obouchání nabízí servisní středisko výměnu kus za kus za cenu 7750 CZK bez dph" V příloze emailu pak cenová nabídka slovenského autorizovaného servisu SWISS spol. s.r.o..

S ohledem na stav produktu který byl běžně opotřeben používáním což jsem také před reklamaci fotograficky zdokumentoval, jsem obratem reagoval že se domnívám že oděrky hliníkového rámu nemají nic společného se skvrnou na displayi který je jinak zcela v pořádku. A že požaduji běžnou záruční opravu.

Dne 27. 1. 2019 mne byl zaslán email že vyřídili mou reklamaci, způsob vyřízení zamítnutí a že si mohu produkt vyzvednout.

Na pobočku jsem se den na to zastavil fotograficky zdokumentoval stav produktu. Převzal si Servisní protokol kde není uvedená žádná informace o zamítnutí reklamace ani o tom že by byl telefon mechanicky poškozen. Reklamaci jsem odmítl převzít a požádal zaměstnance a obratem také mailem o oficiální stanovisko autorizovaného servisu kde bude uvedeno jakým způsobem jsme poškodili zařízení natolik že vznikla reklamovaná závada, a není tedy možno uznat záruční opravu.

Společnost Alza.cz a.s. mne na to zatím reagovala pouze konstatováním že rozhodnutí autorizovaného servisu nedokážeme zvrátit či nějak ovlivnit.


Produkt

Apple IPhone SE


Požadované řešení

Uznání záruční opravy, případně odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2019 09:33, před 6 lety

Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího. V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí písemně odůvodnit dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2019 15:32, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.