Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, dne 25. 1. 2019 jsem si objednala na webových stránkách prodejce Alza.cz elektronický zubní kartáček Phillips SonyCare. Dne 26. 1. 2019 jsem si zboží vyzvedla v Alza boxu. Po příjezdu domů jsem krabici otevřela, abych zkontrolovala, zda při dopravě nedošlo k poškození a zda je součástí balení vekeré příslušenství, které bylo uvedeno v objednávce. S výrobkem nebylo nijak manipulováno a vše zůstalo v neporušených obalech, tak jak bylo zabeleno výrobcem. Výrobek jsem koupila jako dárek k narozeninám, avšak obdarovaný dostal elektronické kartáčky dva, takže jsem dne 29. 1. 2019 donesla zboží na pobočku vrátit. Tam by bylo sděleno, že vzhledem k tomu, že je obal (krabice) otevřený nelze zboží vrátit, jelikož se jedná o hygienický výrobek na který se vztahuje vyjímka v zákoně a nelze vrátit.
Následně jsem napsala stížnost prodejci, že se zamítnutím nesouhlasím a popsala jsem mu celou situaci. Se zbožím nebylo manipulováno, nebylo vyňato z obalů. Samotná čistící hlavice je uzavřena v zapečetěnem neporušeném obalu. Při objednávce zboží nikde nebylo uvedeno, že se zboží nedá vrátit. Prodejcem bylo odpovězeno, že tím, že se otevřela krabice v té chvíli se zboží stává neprodejné a nelze ho vrátit, moji stížnost tedy zamítají a zboží nemohu vrátit.
Elektronický sonický zubní kartáček Phillips SonyCare
Nesouhlasím s vyjádřením prodejce a stále trvám na odstoupení od smlouvy v zákonem stanovené lhůtě.
|
Tweet |
Podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Jedná se například o klasický zubní kartáček zatavený v plastovém ochranném obalu. U elektrického kartáčku je situace trochu jiná. Zásadní bude povaha obalu, bez něj uplatnění výjimky nepřipadá v úvahu. U obalu musí být jednoznačně patrné, že byl otevřen, čímž dojde k nenávratnému znehodnocení zboží, a zároveň musí existovat důvody ochrany zdraví či hygienické důvody pro odepření práva odstoupit od smlouvy.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.