Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den,
zájezd Mallorka 5. - 15.9.2018 zakoupen 11.12.2017, 2 osoby - cena 23.990 + pojištění FISCHER Plus 690/os.!!!
Po dobu dvou dnů na dovolené v nočních hodinách prostory koupelny, WC a chodbičky pokryty vodou neznámého původu (nikoli z venku, prostory neměly okna), žádali jsme dle reklamačního řádu o přednostní úklid, vše nahlášeno v brzkých ranních hodinách na recepci, následně delegátce (sepsán protokol). Nestalo se nic, úklid byl proveden až po poledni, pro dobu dvou dnů jsme nemohli využívat pokoj - WC....Využívali jsme jiné prostory. Navíc manžel uklouzl a zranil se. Z domova jsme podali reklamaci na CK (19.9.2018), odpověď CK nás neuspokojila vůbec - neodpověděli na to, co jsme reklamovali, kompenzace 500.-Kč při zakoupení dalšího zájezdu. To jsme považovali za "výsměch" při ceně zájezdu a vysoké ceně pojištění. Podali jsme odvolání (24.10.2018).Odpověď CK ze dne 11.1.2019 - navíc s chybami, nás opět šokovala. Neodpověděli opět na naše výtky - cena, pojištění, nemožnost využívat pokoj po mnoho hodin po dobu dvou dnů - kompenzace 500.- Kč zasáním na účet byl výsledkem.
Nejsme spokojeni s řešením CK, v kompenzační tabulce ERV (pojištění FISCHER Plus) je "náš problém" uveden a řešením je kompenzace 10% z ceny zájezdu. Proto nám částka Kč 500.- přijde jako výsměch - navíc CK odpovídá stále na jiný problém, než jsme my uvedli - deště, bouřky, otevřená okna. Všechny podmínky reklamace dle reklam. řádu CK jsme splnili, částka za zájezd i pojištění byla vysoká - z těchto důvodů žádáme větší kompenzaci a uznání reklamace.
Po dobu dvou dnů od nočních hodin do 13., 14. hodiny dalšího dne jsme nemohli využívat pokoj - voda neznámého původu v kupelně, WC a chodbičce (bez oken!!!)
Požadujeme finanční kompenzaci hodnou naší újmě - dle Frankfurtské tabulky - podobnou tabulku má i ERV v bodu 7 "výpadek zařízení", je tam kompenzace 10 - 15 % z ceny zájezdu. Uhradili jsme 690.- Kč za pojištění zájezdu FISCHER Plus s úhradou zájezdu u CK, proto žádáme kompenzaci.
|
Tweet |
Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam).
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat úhrady škody za újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Pořadatel odpovídá spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pokud společnost bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné domáhat se svého práva soudní cestou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.