Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#30231Neodstranění závady a opakované reklamace, mall přesto nechce přistoupit na odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2019, před 6 lety

Zbyněk Habrdla

Znění stížnosti

Dne 14.11.2018 jsem na eshopu zakoupil hodinky SAMSUNG Galaxy Watch 46 mm.
Hodinky od začátku mají problém, že několikrát za den přestane reagovat displej na dotek. Po restartu hodinky nějakou dobu fungují a poté dojde ke stejné chybě. Hodinky tak několikrát denně musím restartovat.
Nejdříve jsem tuto chybu konzultoval se zákaznickou linkou SAMSUNGu. Kde došli k závěru, že hodinky opravdu musí do servisu.
Dne 23.11.2018 jsem tedy na pobočce v Horních Počernicích hodinky posílal na první reklamaci. Zaměstnanci jsem hodinky ukázal a viděl uvedenou chybu. Dne 19.12.2018 se hodinky vrátili s tím, že chyba se v servisu projevila a byla provedena oprava.
Následující den však hodinky vykazovali stejnou chybu a proto jsem je 20.12.2018 vezl opět na pobočku k reklamaci s tím, že závada nebyla odstraněna. Opět zaměstnanec na pobočce viděl, že hodinky nereagují.Zaměstnanec založil novou reklamaci a hodinky se dne 16.1.2019 vrátili s tím, že v servisu se závada neprojevila. Již tehdy jsem reklamaci rozporoval, ale slečna na pobočce mi řekla, že jediné, co může dělat, je založit novou reklamaci. Protože jsem nechtěl další měsíc čekat, řekl jsem si, že hodinky vyzkouším a uvidíme.
Jelikož chyba na hodinkách stále trvala a nechtěl jsem čekat měsíc na vyjádření, odvezl jsem tentokrát hodinky přímo do servisu SAMSUNGU. Dne 21.1.2019 jsem tedy hodinky dával již potřetí na reklamaci se stejnou závadou. Tentokrát jsem trval na tom, aby do popisu závady bylo uvedeno, že se projevila závada při příjmu. V servisu se naštěstí závada projevila a v podstatě provedli opravu stejným postupem jako u první reklamace.
Bohužel hodinky stále vykazovali stejnou závadu a proto jsem je 24.1.2019 již počtvrté posílal na reklamaci se stejnou závadou. Do popisu závady opět bylo uvedeno, že závada se u příjmu projevila. Bohužel tentokráte se závada neprojevila servisnímu technikovi.

Dne 29.1.2019 jsem tedy zajel na pobočku s žádostí o řešení situace, jelikož za 2,5 měsíce nikdo není schopen závadu na hodinkách odstranit a opět se pracovník na pobočce mohl přesvědčit, že displej na hodinkách nereaguje na dotek a musel proběhnout restart zařízení, aby hodinky začali fungovat. Dle jeho vyjádření, jediné co pro mě mohl udělat, je znovu hodinky poslat na reklamaci. Jelikož mi již opravdu dochází trpělivost, odmítl jsem čekat další měsíc na to, jestli zrovna nějakému technikovi hodinky chybu ukážou nebo ne.

Obrátil jsem se tedy přímo na reklamační oddělení mall.cz s žádostí o řešení situace, jelikož za 2,5 měsíce nejsou schopni závadu odstranit. Bohužel dne 31.1.2019 mi od nich přišla odpověď, že odstoupení uznají, až když bude 3x závada potvrzena servisem.

Dokáži pochopit, že i nové zařízení nemusí být 100% funkční a k tomu je na něj záruka. V tomto případě ale se jedná už o několik reklamací a vždy bez zjevného výsledku, respektive ani jednou nedošlo k odstranění závady.


Produkt

Galaxy Watch 46mm, Silver


Požadované řešení

Vzhledem k faktu, že po 2,5 měsíci není prodejce schopen mi zajistit funkční hodinky a vyřešit reklamaci, trvám na vrácení hodinek a vrácení zaplacené finanční částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2019 16:41, před 6 lety

Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci.

Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2019 10:21, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.