Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.7.2017 jsem si na e-shopu www.robzone.cz zakoupila roboticky vysavac Moppy Profi za 7990,-Kč. Od zacatku byl vysavac casto poruchovy, vlastne kazdy uklid (35 m2 1x tydne), casto i nekolikrat za uklid, zahlasil poruchu a rotacni kartace se museli vycistit. Po kazdem uklidu se dlouho dobijel, min. celou noc. Doba dobijeni se postupne prodluzovala. Ani ne po roce se nedobil na svou max. kapacitu vubec a po roce se prestal nabijet uplne. Par pokusu jsem s nim jeste absolvovala a po 1,5 roce jej odeslala k reklamaci. Po vyrizeni reklamace je po mne pozadovana castka 1288,- za novy akumulator. Jelikoz poruchou je slaby akumulator, na ktery se vztahuje zaruka pouze 6 mes.
Ano, mela jsem se peclive seznamit s touto nestandardni zarucni podminkou, ale presto se domnivam, ze by na ni mel prodavajici/ vyrobce dostatecne spotrebitele upozornit vc. informace o cetnosti vyskytu teto chyby.
Kdybych pred koupi byla toto upozornena, nekoupila bych si vysavac, u ktereho mi hrozi, ze se dostanu do financni pasti a budu muset dokupovat novy akumulator za 1288,- treba i kazdy pul rok.
Moppy Profi, kod VMO002, znacka RobZone
Pozaduji vraceni penez.
Bojim se v pripade vymeny za nove zbozi nebo opravy se po roce dostanu do stejne situace.
|
Tweet |
Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.dd
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s uvedenými důvody zamítnutí nesouhlasí, může se ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) a uplatnit nárok na řádné vyřízení reklamace, což spotřebitel prokáže přiloženým posudkem znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.