Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.1.2019 jsem se vracela z Frankfurtu do Prahy, měla jsem vystavenou jízdenku u ČD s přestupem v Drážďanech, rychlík 179 v 19:10. Čekala jsem na nádraží, 2 min. před očekávaným příjezdem bylo oznámeno, že spoj je zrušen, vlak končí v Drážďanech a dál nepojede.
Musela jsem se vrátit do Prahy autobusovým spojem, na který jsem si musela koupit jízdenku v ceně 14:90 Euro. Požaduji tedy refundaci tohoto jízdného. Kde to mohu uplatnit?
Michaela Vidláková
Praha
24.1.2019-rychlík 179 z Drážďan do Prahy byl na poslední chvíli zrušen. Potrzenou jízdenku o zrušení mohu předložit.
Refundace autobusové dopravy.
|
Tweet |
Při zpoždění vlaku, jeho zrušení nebo ujetí přípoje má cestující nárok na kompenzaci ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1371/2007 ze dne 23. října 2007 o právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě.
Adresa kam zasílat žádosti o odškodnění u dokladů vydaných Českými drahami je České dráhy, a.s., Odúčtovna přepravních tržeb, Oddělení podílování, odúčtování a urovnání vztahů v OP, Vídeňská 15, 772 11 Olomouc. Vyplňte žádost (získáte ji u pokladní přepážky nebo si ji stáhněte) a přiložte originál platného a označeného jízdního dokladu a rezervace. Nemáte-li rezervaci, informujte se, jestli vám vlakový personál nebo pokladní přepážka může vystavit potvrzení o zpoždění. V případě, že ano, nechte si vyplnit odpovídající pole žádosti. Odevzdejte žádost během tří měsíců po ukončení cesty u železnice, u které jste jízdní doklad zakoupili. Po přezkoumání nároku na odškodnění v důsledku zpoždění dopravce vystaví dobropis, který lze využít na nákup vnitrostátních a mezinárodních jízdních a rezervačních dokladů u většiny pokladních přepážek ČD. O odškodnění jinou formou je třeba požádat zvlášť.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.