Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.11.2018 jsem zakoupil přes internetovou stránku www.kralovske-spani.cz 2x madraci v celkové ceně 5780,-. Madrace nevyhovovaly (1.byla větší o 3cm a 2. o 1cm), a proto v řádném termínu odeslány 5.12. zpět k prodejci. Od té doby prodejce nekomunikuje, nepřijímá telefonní hovory z mého čísla a odmítá poslat peníze zpět (dnes je 1.2.2019). VELMI NEFÉROVÉ, VĚDOMÉ JEDNÁNÍ !!!!
2x Matrace Eurosleep Torino | 80x200 Square
Chci VRÁTIT PENÍZE (5780,-) na můj účet!!!
|
Tweet |
Obecně platí, že odstoupit od smlouvy uzavřené přes internet lze do 14 dnů od převzetí zboží. Z tohoto pravidla však existují výjimky. Dle § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nelze odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Pokud tedy byly matrace dodány v hygienickém obalu, a spotřebitel je z něj vyňal, není možné odstoupení od smlouvy uplatnit. Pokud však matrace v hygienickém obalu dodány nebyly, nebo je z něj spotřebitel nevyňal, právo na odstoupení od smlouvy má. Odstoupí-li spotřebitel od uzavřené smlouvy, podnikatel je povinen vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Pokud odstoupení od smlouvy není možné dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku, jak bylo popsáno výše, je na místě uplatnit reklamaci zboží, neboť matrace nemá sjednané vlastnosti (rozměry), a jedná se tedy o vadu ve smyslu § 2161 občanského zákoníku.
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.