Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Na svém učtu ve dnech 19.10.2018, 8.12.2018 a 27.1.2019 mi bylo strženo 3x 600Kč mám to vedeno jako transakce platební kartou Ventuco Prague. Vím, že jsem si u této společnosti nikdy nic neobjednával a netuším zaco mi tyto peníze byly strženy.
Peníze šly na účet č. 705000-33126726/0800 vs. 25012019 ks. 1178 spec. s. 4511611010
Okamžité vrácení celkové finační částky tj. 1800Kč na můj účet
a okamžité zrušení dalších pladeb.
|
Tweet |
Ze zkušeností spotřebitelů vyplývá, že platby společnosti Ventuco s.r.o. strhává, pokud se spotřebitel registruje na některé z internetových seznamek této společnosti. V případě, že spotřebitel smlouvu se společností neuzavřel a společnost strhává částku bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a společnost je povinna strženou částku spotřebiteli vydat.
Pokud k uzavření smlouvy se společností došlo, platí že než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Dle VOP společnosti je uživatel oprávněn smluvní vztah založený smluvními ujednáními kdykoliv i bez uvedení důvodu vypovědět bez výpovědní doby, a to zasláním výpovědi na adresu Poskytovatele. Obdržení výpovědi je Poskytovatel povinen Uživateli bezodkladně potvrdit odesláním oznámení na jeho Emailovou adresu.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz
Dobrý den, pane Fousi,
můžete nám prosím sdělit, pod jakým emailem jste registrovaný na seznamce, případně poslední 4 čísla karty, přes kterou k platbě došlo? Tak nejsnadněji dohledáme platbu.
Děkujeme
Ventuco s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.