Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Domů přišla poštou výzva k uhrazení ze smlouvě o půjčce, kterou jsem neuzavřel. Vyžádal jsem si smlouvu, na zakládě které žádají úhradu. Již výzva samotná měla zřejmě vypadat pro laika jako soudní příkaz, má spisovou značku, hlavičku, hrozí soudním sporem. Odpověděla společnost spravující pohledávky - CREDITEXPRESS Česká republika s.r.o. Ve "smlouvě" byly až na adresu správně uvedeny mé osobní údaje, vč. rodného čísla. Podepsána prý byla v elektronickém systému www.netcredit.cz, tudíž "můj" podpis chybí.
Aby mě společnost vymáhající pohledávky dále nekontaktovala a aby se někdo zabýval podvodnými aktivitami společnosti Net Credit.
|
Tweet |
Úvěr může být sjednán na pobočce nebo přímo v obchodě, je však možné sjednání úvěru i na dálku (tzv. online úvěr či úvěr přes telefon). Zákon č. 145/2010 Sb., o spotřebitelském úvěru, upravuje náležitosti smlouvy o spotřebitelském úvěru především v § 6, který odkazuje na Přílohu č. 3. Smlouva vždy vyžaduje písemnou formu. Nemá-li však smlouva písemnou formu či neobsahuje všechny informace dle Přílohy č. 3, nečiní to smlouvu neplatnou. Místo toho se úvěr – pokud to bude věřiteli namítnuto, že smlouva neobsahuje všechny povinné informace – od počátku úročí ve výši diskontní sazby platné v době uzavření této smlouvy uveřejněné Českou národní bankou a ujednání o jiných platbách na spotřebitelský úvěr jsou neplatná. Vzhledem k výši diskontní sazby je toto pro spotřebitele velmi výhodné, výhodnější než předčasné splacení úvěru.
Nad dodržováním zákona poskytovateli úvěrů, kteří jsou nebankovními subjekty, dohlíží Česká obchodní inspekce. Spotřebitel, který nabyl dojmu, že došlo k porušení ustanovení zákona o spotřebitelském úvěru, se může obrátit na regionální inspektorát ČOI. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes e-podatelnu ČOI na adrese adrese www.coi.cz/cz/e-podatelna/.
Spotřebitel má také možnost podat návrh na mimosoudní řešení sporu ze spotřebitelského úvěru u Finančního arbitra ČR. Sjednání rozhodčí smlouvy nevylučuje pravomoc finančního arbitra. Nicméně řízení před finančním arbitrem je nutné zahájit dříve, než řízení před rozhodcem. Finančním arbitrem budou tak řešeny spory mezi věřiteli nebo zprostředkovateli (bankovní i nebankovní subjekty) na straně jedné a spotřebitelem na straně druhé. Finanční arbitr může rozhodovat i spor o platnost smlouvy o úvěru. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.