Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V pondělí 28.1. v 7.00 ráno jsem vhodila do schránky České pošty v Krnově, umístěné přímo na budově Pošty 1 Krnov, psaní pro p. Kristýnu Montagovou s adresou v Praze 5 - Smíchov. Psaní bylo řádně opatřeno známkou, celou adresou příjemce a v levém horním rohu razítko s mou adresou. Na žádost příjemkyně bylo na obálku také připsáno NECHAT NA VRÁTNICI. Do dnešního dne, tedy sobota 2. února 2019, paní psaní nedostala. Je to už týden a příjemkyně je stále bez listiny, na kterou čeká.
Psaní nebylo zasláno doporučeně, protože mi pracovní doba od 7.00 ráno do 18.30 večer a nemožnost odejít v pracovní době na poštu neumožňuje odejít z práce. Na cestu na poštu, čekání a návrat do práce potřebuji nejméně 40 minut, proto jsem tedy po cestě do zaměstnání vhodila psaní do schránky. Zvolila jsem cíleně schránku na hlavní poště, abych měla jistotu, že bude psaní téhož dne ze schránky vyzvednuto a zasláno, což se do dnešního dne nestalo a dle mého názoru už se paní může se zásilkou asi rozloučit. Psaní bohužel obsahovalo listinu, na kterou příjemkyně čeká a bez které se již neobejde, nedoručení zásilky tedy způsobuje problém jak jí, tak i mě proto, že jsem mylně považovala vhození do schránky za spolehlivou variantu.
Prosím o vysvětlení, jak se něco podobného může stát a jak je možné, že obálka z Krnova do Prahy nedojde za týden. Na obálce je uvedena zpáteční adresa, jak je tedy možné, že se dopis nevrátil ani mě a nemá ho ani příjemce? Vzhledem k tomu, že všechny formality byly splněny - známka, adresy atd., považuji nedoručení za pochybení České pošty, a pokud mě příjemkyně bude žalovat za to, že jsem jí v pořádku nedodala listinu v obálce, budu to považovat a evidovat za chybu na straně pošty. Upozorňuji, že toto jedno nedoručení mě může stát v případě žaloby ze strany příjemkyně práci prosím tedy o vyjádření, jak celý problém řešit.
listina ve středně velké obálce velikosti A5 pro p. Kristýnu Montagovou, Apartmány Fabrika, Křížová 6, 150 00 Praha 5 - Smíchov; v levém horním rohu razítko s adresou odesílatele: Lenka Břeňová, Březinova 5, 794 01 Krnov
především dohledání a doručení psaní buď příjemkyni nebo zpět na adresu odesílatele + kompenzace způsobených problémů - celé zdržení příjemkyni způsobilo hodně problémů na úřadech a nás obě hodně nervů a starostí.
|
Tweet |
Pokud nebyla poštovní zásilka dodána, má spotřebitel možnost uplatnit reklamaci dle čl. 43 "Poštovních podmínek České pošty, s.p." Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem 100 Kč.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman