Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.
Za minulý a letošní rok se mi s účtu již 3x strhlo 1554 kč. Pravděpodobně za členství v jedné seznamce, ale tam jsem ukončil členství před více jak rokem.
Žádám o zastavení strhávání peněz z mého účtu.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel smlouvu ukončil, není společnost oprávněna strhávat další poplatky. Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Společnost má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Více informací ohledně výzvy k vydání bezdůvodného obohacení je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu ukončil. Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel dále zažádat u své bankovní společnosti o blokaci platební karty, kterou použil pro zaplacení členství. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Spotřebitel by mohl rovněž využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebiteli peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě naleznete na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.