Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 29.1.19 byla mou sestrou provedena rezervace 3 objektů u moře na několik hodin u firmy INTERHOLIDAY (HOLIDAY HOME), sestra si objednávku rozmyslela, písemně na mail (uvedeno v referenčních údajích) odeslala zrušení rezervace, odpověďí bylo, že její žádost zaslali na centrálu, která jí vyšla vstříc a pobyt zrušila dle jejich slov mimo všeobecn. obchodn. podmínek za jednoráz. poplatek 34 euro. Byla zaslána faktura, podepsáno opět jednatelkou paní Martinou Zamba Tropkovou z Holiday Home. Po prostudování všeobecn. obchodních podmínek není tato varianta zrušení rezervace více jak 6 měs. před nástupem zmíněna a ani nijak sankcionována a proto jsem napsala mail, že tuto situaci budu projednávat já. Odpověď byla, že vše odesílají na centrálu k dalšímu vyřízení.
V poznámkách bylo, že pobyt byl uzavřen prostřednictvím rezervačního portálu Casamundo simply my holiday.Snaha byla o telefon. domluvu, bohužel telefon do Německa a rozhovor veden v německém jazyce. Bez možnosti české domluvy.
31.1.19 přichází odpověď, že v současné době nemůže portál Casamundo poskytnout česko/slovenský servis a že mám zformulovat stížnost v Aj/Nj. To vše bylo napsáno v češtině. Bohužel neovládám ani jeden jazyk natolik, abych se mohla důkladně a bezchybně vyjádřit v písemném projevu.
Dle mého názoru nemají na tento jednorázový poplatek nárok, ale chci se zeptat na váš názor. Zatím se nic nehradilo.
Nabídka prázdninových pobytů společností INTERHOLIDAY AG, HOLIDAY HOME
Zrušení jednorázového poplatku 34 eur za rezervaci pobytu na červenec 2019.
|
Tweet |
V daném případě se jedná o zahraniční subjekt, nicméně se zaměřuje na české spotřebitele - má českou jazykovou mutaci serveru, ceny uvádí také v korunách a oslovuje spotřebitele z ČR. Český soud by tak dle kolizních norem mezinárodního práva soukromého, konkrétně § 87 odst. 2 zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, přistoupil k takovému postupu, že by musel zajistit, aby postavení spotřebitele bylo minimálně tak dobré, jak mu zaručuje český právní řád. Ačkoliv ve všeobecných zprostředkovatelských podmínkách (https://ssl.holiday-home.org/tc/holidayhome_avmb_cz.pdf) dochází k volbě soudu v Zugu ve Švýcarsku, spotřebitel by se mohl obrátit i na soud v ČR dle čl. 16 a 17 úmluvy o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských a obchodních věcech (jejíž je Švýcarsko smluvní stranou). Přikládáme tedy postup dle českého práva.
Požadovaný poplatek, sankce, za zrušení rezervace má charakter smluvní pokuty, která je v daném případě zakotvena v písm. I) všeobecných zprostředkovatelských podmínek. Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Společnost tak není oprávněna poplatek požadovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.